Orgalutran

Ujujuj. Jag trodde ju som sagt att jag skulle ta Orgalutran för första gången ikväll, men passade ändå på att fråga när jag ringde RMC imorse. 
Nej! Då skulle jag visst ha tagit det igår kväll menade de på. Mycket förvirrat läge det här. Det står nämligen Stimuleringsdag 1, 2, 3 osv på det lilla fina schemat man får från RMC men det borde stå Mensdag 1, 2, 3 osv enligt hon som jag talade med eftersom det ställer till såna problem som det är nu. På mitt schema står det alltså:
Mens den dagen jag fick mens, sen står det stimuleringsdag 1 (som är mensdag nr 2) och på Stimuleringsdag 1 som var den 27:e började jag spruta Gonal-F och sen på Stimuleringsdag 5 står det först och främst "30/1" och eftersom den 30/1 var igår och dessutom stimuleringsdag nr 4 tänkte jag såklart att de har skrivit in fel för det står klart och tydligt att man ska ta orgalutranet på Stimuleringsdag 5 och sen ska man göra ultraljud på Stimuleringsdag 8, men jag har fått det inbokat på dag 7 så förvirringen var total. Jag antar att ni inte förstår något? Jag gör det knappt men jag ska ta det med RMC när jag ska dit på VUL.

I alla fall så blev det som så att jag fick ta den satans sprutan imorse i panik med RMC i luren och då lät det såhär:

Hon- "Du måste ta den nu!"
Jag- "Nej, jag vill inte!"
Hon- "Vill du inte?"
Jag- "Nej, jag brukar alltid ha support men nu är jag ensam hemma så jag vill inte!"
Hon- "Men jag kan vara din support!"

Och så fick hon vara min support och eftersom det var sådan stress så fanns det liksom inte tid för meserier och jag bara körde in sprutan i magen och tog den! SJUKT bra gjort av mig. Cred cred.

Imorgon ska jag ta den vid lunch för att sedan skjuta den fram mot kvällen. Fast jag tror fortfarande att jag har rätt och dom fel. Den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: Mia

Förstår fortfarande inte vad orgalutran är för sorts spruta?! Är det ÄL-spruta? Kan tyvärr inte ge några råd här.

Lite stressande med sprutor som MÅSTE tas en viss tid. Men bra att du fick göra det på en gång för då hinner man inte tveka om du förstår vad jag menar. När jag sprutade kunde jag sitta och stirra på sprutan i 5 minuter innan jag hittade mod nog att sticka in den...

Märkte inte av några bubblor i min. Men jag sprutade inte Gonal-F. Så summa sumarum är att jag inte är till någon hjälp alls! ;)

2011-01-31 @ 23:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0