The boss.

Jag bestämde mig för att knata iväg och prata med chefen. 
Tänkte att jag inte orkar med att dra fler vita lögner, i alla fall inte för henne. Vill liksom inte framstå som en helt oambitiös medarbetare som bara tackar nej till alla pass jag bli erbjuden. Vill inte säga att jag är vinterkräksjuk/halsflusssjuk/migränsjuk/annansjuk utan att vara det fler gånger. Så jag sa som det var. 
-Vi kan inte få barn. 
Och så började jag gråta såklart för det är så läskigt att säga de där fem orden: "Vi kan inte få barn." Det blir liksom så verkligt och obehagligt när man säger så, för vi kan ju få barn! Det är bara lite besvärligare för oss. Sen hade vi ett långt och jättebra samtal och hon var såklart nyfiken och jag berättade om hur allt går till och hon sa att jag får lov att vara ledig hur mycket jag vill och så avslutade hon med ett "Grattis!" Så fint. Grattis?

Sen gick jag och pluggade på ett fik och det var alldeles tyst och mysigt att plugga på ända tills det kom in en höggravid kvinna och hennes väninna och den gravida kvinnan pratade bara om sin graviditet och om sin förlossningsrädsla och kompisen verkade jätteuttråkad och jag blev jätteirriterad och kunde inte koncentrera mig alls. Jag blev inte irriterad för att hon vara gravid eller för att jag på något vis är missunsam mot gravida för jag har verkligen inte blivit bitter. Än. Men hon var såå tråkig. Hur kan man vara såå tråkig? Hur kan man bara prata om sig sig sig hela tiden? Jag klarar inte av folk som är så upptagna av sig själv att de inte ens har utrymme att fråga andra människor hur de mår! (Nu är ju visserligen en blogg ett forum för att få prata om sig sig sig, men det är väl det som är syftet med en blogg? Jag bryr mig ju ändå om er, liksom.) Ok, jag är nog lite bitter. Jag märker det. Men jag är verkligen inte missunsam! Jag gillar gravida! Jag ska verkligen vara jättegravid när jag blir gravid! Och om man märker ett sting av bitterhet någon gång när man ser en gravid, så brukar det hjälpa att tänka att hon - Hon har nog blivit gravid efter IVF! Och då blir man genast lite gladare för deras skull! 

Kommentarer
Postat av: ruht.

Hoho, Oj vad jag gillar dig & ditt sätt att skriva.

Återigen så borde det finnas en gilla knapp..



Står på jobbet, har haft en skitdag och började le lite när jag läste det här.. Återigen så känner jag ju igen mig.



Du är bra du. Och Grattis till att samtalet med chefen gick bra ;] höhö.

Kram!

2011-03-07 @ 16:53:51
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Hoho, dito! :)

Tråkigt med en skitdag men bra att du blev... gladare? At your service liksom! ;)

Kram!

2011-03-07 @ 17:55:51
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Icka

Ja kan oxå bli bitter på gravida för ja får för mej att de säääkert blitt gravida på första försöket o de inte UPPSKATTAR en graviditet o förstår vilket jävla mirakel det är, för det fattar bara vi IVFare ;)

2011-03-07 @ 18:20:13
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Vad skönt att chefen tog det så bra. Berättade för min chef förra veckan och det gick till på ungefär samma sätt.



Bra tips där, att man kan tänka att den gravida kvinnan gjort IVF, det brukar hjälpa mig ibland också.

Kram!

2011-03-08 @ 12:06:30
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0