Sweets for my sweet.

Den här graviditeten börjar så smått bli verklig. Den blir verklig när andra pratar om den och inte jag. Som innan när jag gick med en kompis till parken och hon sa: "Faaan vad du klagar på att allt är sött hela tiden! Tänk om det är en gravidgrej!" Då hade jag tydligen, och utan att tänka på det, gått och klankat ner på saker som smakat för sött och berömt saker som inte smakat så sött. Inte likt mig alltså. Sedan sa en annan vän att det var en himla fin klännng jag hade på mig och som var bra att ha och växa i nu ett tag. Det är samma vän som har bästa lillkompisen på ettochetthalvt som när mamman hade berättat att hon skulle träffa mig och ---- glatt hade ropat hans namn! Han är favoriten. Hon (mamman till lillpöjken) har även börjat komma med bra tips och saker som gör att man känner sig gravid. Underbart.

Han har berättat för ännu fler vänner idag. Roligt och bra för honom. Och de i sin tur hade berättat att syskon hit och dit hade gjort IVF allihopa. Så nu börjar han också förstå att vi inte är ensammast i världen om det här. Och det är grymt bra att när han berättar så lägger han alltid till: "Det är en liten labbunge!" Vår lilla labbunge! Haha! Det är ju så jäkla många som gör IVf så komigeeeeeeen kan vi inte alla tillsammans bara avstigmatisera det här nu va? Det är på tiden. 

(Det är något krux med kommentarerna så hur mycket jag än godkänner och godkänner dom så syns de ändå inte. Tråkigt, men sant. Jag hoppas det löser sig över natten för annars mailar jag minsann blogg.se/ Arga gumman.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja är så avis så ja dör en smula, njut!

=)

Kram

2011-05-09 @ 15:56:52
Postat av: Emalda

Oj vad jag har missat! 1000 grattiskramar till dig! Nu måste du byta namn på bloggen ju :) Ska bli helt underbart att följa dina cravings, gravidkilon och spjälsängsinköp och andra väsentligheter! Kraaaaam!

2011-05-09 @ 15:57:03
URL: http://plussaplease.wordpress.com/
Postat av: Mia W

Hej,



Men vad lustigt, jag har oxå blivit helt anti-sött sen jag blev gravid. Tycker att allt smakar sött! Godis går iofs ner ibland men det är ju lite väl sött förstås! ;)

2011-05-09 @ 20:11:32
Postat av: Icka

det va ja överst där, mitt namn glömde ja visst =)

2011-05-10 @ 07:55:37
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Tycker också att man bara hör fler och fler som har haft problem. Tråkigt men det ger ju också hopp om att det kommer att funka! Kram!

2011-05-10 @ 10:38:49
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Mette

Labbunge fniss Gulligt! Det är nästan att ni skulle trycka upp en tröja med den texten. ;)



Stor kram till dig, fina!

2011-05-12 @ 06:55:34
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0