Om att stanna kvar.

Förutom att jag överlag är världens bästa flickvän verkar det som att jag får lite oförtjänt cred för att jag stannar kvar. 

RITSCH! (Ljudet av stoppat band.)

Vad sa du sa du?

Jo. När han var och träffade honom som ska bli pappa så sa han som ska bli pappa att "Det här var ju stort! Bara att hon stannar kvar! Hon hade ju lika gärna kunnat lämna dig!"

Eeh. Va? 

Varför skulle jag vilja lämna honom? Vi kan ju få hjälp! Vi får ju hjälp nu! Vännen som ska bli pappa jämförde det med (exempel från verkligheten) någon som hade lämnat sin partner för att den inte ville ha barn. Det är ju inte alls samma sak! Om en vill ha barn och den andra inte då har man ju ingen gemensam framtid att bygga på och då får man väl kanske kompromissa (skaffa barn) eller inte kompromissa (hitta någon som vill respektive inte vill ha barn, att leva med). Men det här är inte samma sak! Helvete, det är ju honom jag är kär i! Det är ju honom jag älskar! Jag vill inte bara ha barn, jag vill ha barn med honom! Jag har haft förhållanden förut och jag har dejtat andra snubbar men inte en enda av dom har jag tänkt att jag vill ha barn med! Men nu tycker visst folk att jag likagärna kan gå ut och hitta en annan snubbe som jag kan skaffa barn med. (För det är ju så himla läääätt att "skaffa" barn. 

Nevör!

Folk tycker tydligen att jag bara kan gå ut på krogen och skaffa någon att bli med barn med. Men då undrar jag:
Hur ofta blir man kär egentligen? Hur lång tid tar det att bygga upp en fungerande och trygg relation? Hur jävla lätt är det att hitta allt det där och hur lång tid tar det? 
Svar: Jävligt svårt och jävligt lång tid. I alla fall om man tittar på de av mina (och det är många) vänner som är singlar. 

Så mitt val är enkelt. 

Jag väljer tusen gånger om att stanna hos honom, som jag älskar, som gör mig alldeles pirrig och som jag helst hade satt på en burka för att inga andra tjejer ska titta på honom, som får mig att skratta och som jag är kär i framför att göra slut, vara ledsen för att man gör slut med sitt livs kärlek, vänta många långa år på att hitta en ny att skapa en relation med och då kanske det redan är för sent att skaffa barn och så blir det IVF i alla fall. Jävla dumt att ens tänka den tanken. 

Jag vill inte ha någon jävla låtsascred för att jag är tillsammans med den jag älskar. Vi håller på att göra barn nu. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Folk vet verkligen inte vad dom ska säga, jag fick höra att "det är ju inte dig det är fel på iallafall" som att "du kan ju dumpa honom och skaffa en ny fungerande" men när jag då fick förklara att jo det är mig det är fel på så är det istället "vårt" problem i allas ögon och han vore hemsk om han lämnade mig.. suck suck suck, kan inte folk bara fatta att vi redan tänkt i ALLA banor, att vi redan försökt ALLT och att vi vill vara VI och dom kan hålla sin skit för sig själva..

2011-04-08 @ 15:31:53
URL: http://mininfertila.blogg.se/
Postat av: Anonym

så ringde telefonen mitt uppe i min kommentar.. blää.. ja du kopplade nog vart jag var på väg.



Jag måste fan ha plåster för det sprutar blod annars hahaha.. men halva armen är lite..mkt! ;)



Och gud ja när man ser en söt liten unge som verkar lite vilsen blir jag sugen på att nappa den direkt, hahaha... som en katt du vet, "den såg hungrig ut den har nog inget hem" så matar man den och vips så är det min katt...bebis...barn...unge w.e.. ;)

2011-04-08 @ 15:43:06
URL: http://mininfertila.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Herregud vad dumt och tanklöst sagt av kompisen. Han kan nog inte ha tänkt igenom det där så mycket, eller så är hans egen relation inte värst fast och grundad. Jag var med om något liknande när jag sökte mig till en homeopat (ja man är ju desperat). Han gav mig några naturläkemedel att äta som han sa skulle funka. Det sista han sa innan jag skulle gå är "det funkar för 3 av 4, men i vissa fall funkar det inte. Jag hade en patient som inte blev med barn, så bytte hon karl och vips så blev hon med barn"



!!! som om det skulle muntra upp mig! Han behandlade mig som någon bäbisgalen kvinna som bara brydde sig om att yngla av sig... usch, blir arg bara jag tänker tillbaka på det.



2011-04-08 @ 16:44:01
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Icka

Kommentarer...dess kommentarer. Ja fick höra "va skönt att det är han det är fel på o inte du" mye när vi gått igenom utredningen. I said what? va gör det för skillnad? i mina ögon kan inte VI få barn på egen hand o HAN är ju den ja vill ha som far till mina barn. Han är inte infertil utan VI. Folk...

Kram på dej!

2011-04-08 @ 16:49:29
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: ruht.

Gilla knapp på dina ord!!

2011-04-08 @ 20:16:36
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: Cecilia summerar

Jag halkade in på din blogg och smällde först av. Över den där kommentaren. Från en vän dessutom. Som förmodligen tyckte att han sa nåt fint och uppmuntrande.

Infertilitet hos ett par kan aldrig vara bara den enas problem. Även om orimlig skuld ibland ploppar upp hos den som bär på det fysiska hindret. Men hindret är ju bådas!



Efter avsmällandet började jag följa er resa mot föräldraskapet. Och hoppas innerligt att det är nu ni är på rätt tåg. Att det är nu det ska ske! Lycka till!

2011-04-09 @ 07:22:31
URL: http://www.villhabarn.se/blogg/3395
Postat av: Orättvisan.

Jag håller med er alla. Så jevvla dumt. Och nä, de har nog inte en så fast relation själva, de bor ju (som sagt) inte ens ihop! Hmpf!



Och jag tycker inte heller att det är en av oss som är infertil, det är VI tillsammans!



Välkommen hit Cecilia! :) Tack för dina fina ord och lyckönskningar! Nu ska jag läsa din blogg!



Kramar på er allihop och jag kan inte beskriva hur mycket era ord och era tankar betyder!

2011-04-09 @ 11:15:34
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Och jag vet att jag är tråkig när jag inte svarar på alla kommentarer en och en, men det blir övermäktigt när man får så många på en gång, hoppas ni förlåter mig! ;)

2011-04-09 @ 11:16:32
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Icka

Helt OK med mass-svar!

2011-04-09 @ 11:35:48
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Anna

Dum kommentar av vännen hans.

Bra skrivet av dig.

2011-04-11 @ 09:15:19
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Mia W

Jag fick oxå en sån liknande kommentar, från svärmor! Kommer inte ihåg exakt hur hon sa det men kontentan var i alla fall att när hon fick reda på hur det stod till så blev hon jätterädd att jag skulle lämna honom.

2011-04-12 @ 00:08:30
Postat av: moi

Innan M och jag försökte få barn ville han inte riktigt. Han sa att han ville, men sedan. Sedan kom inte och jag gjorde jävligt klart för honom att jag inte skulle kunna leva med honom om sedan aldrig skulle komma. Det var inte ett val jag kunde acceptera trots att jag älskade (älskar) honom.



Sedan fick vi ju beskedet om att vi måste ha hjälp och då inser man hur olika situationen är från den man var i förut även om kontentan på något vis är den samma. För det är inte hans - eller mitt - problem längre. Det är vårt tillsammans.



Jag vet att man resonerar olika kring det här och jag har liksom inte ens orkat eller vågat tänka vad vi skulle göra om det inte fungerar.

2011-04-25 @ 21:53:39
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0