Extrabesiktning.

Efter den där hårda inbromsningen har jag varit otroligt orolig. Särskilt eftersom jag inbillat mig att jag inte har känt Pyret så mycket efter det. Jag vet att jag inte borde oroa mig, jag såg ju att det var ett jäkla hålligång där inne utan att jag kände ett skvatt så jag borde inte. Men verkligheten är en annan. 

Gårdagen spenderade jag (förutom att prata med min barnmorska och boka in en hjärtlyssning enbart för att lugna mig) med att storgråta och apatiskt ligga i sängen tills han kom hem med indiskt och choklad och tyckte jättesynd om mig. Sen grät jag och käkade choklad om vartannat. Det är verkligen en evig plåga att vara gravid. 

Idag åkte vi alltså till Cura igen och jag måste säga att jag fått världens bästa barnmorska. Människor som kramas måste vara bäst! Jag började såklart gråta igen. Minsta tecken på sympati när jag känner mig ynklig gör att tårkanalerna öppnas direkt! Vi fick lyssna på Pyrets hjärtljud och trots att det tog henne någon minut att hitta dem (jävla moderkaka i framvägg) så var jag inte orolig. Jag visste ju att Pyret levde. Det var moderkakan jag var orolig över. Men jag tänker att om Pyrets hjärta slår i 150 kan det inte vara något fel på strömförsörjningen där inne. Förutom en kram och att få lyssna till Pyrets hjärtljud fick jag även ett nummer till ett ställe dit man kan få komma och prata om sin oro. Det tror jag verkligen behövs. Det känns skönt men när man alltid varit den starka så känner man sig så fånig som helt plötsligt känner sig vek. Fast det struntar jag i. Nu är det min tur att vara lite svag. 

När vi åkte hem fick jag, förutom gränslös kärlek, tillåtelse att köpa bebiskläder för tusen kronor som tröst. Han vet hur man tröstar en materialist. (Usch vad hemskt, jag skojar bara, lite...)

Kommentarer
Postat av: baltazaar

Hahah, din lilla lipsill :) Skönt att allt var bra med den lille och jag måste också säga att jag tycker din kille sköter sig utmärkt! :D

2011-08-12 @ 12:33:08
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Isabel

sötis... det är bra att gråta och ventilera lite hos BM, det är hennes jobb att lyssna- så utnyttja tillfället. det gjorde jag varenda gång jag var där. haha.



ville bara passa på att säga att du har en sån fantastisk tid framför dig: förlossningen (tro det eller ej) första mötet med bebisen och att bara få titta på den lille och fatta att NI skapat detta mirakel.. ja det e heeelt fantastiskt!



och jag trodde aldrig att jag skulle säga det: men jag saknar min mage, varje dag...det e konstigt, men jag saknar henne inut i mig, även om jag har henne ute nu. svårt att förklara.. men så e det.



angående frågan om våra balkongmöbler så köpte vi dem faktiskt på Rusta (av alla ställen) för ca 8000kr. och de ser ut såhär (http://ivfresa.blogg.se/images/2011/visning1_141333664.jpg) bilden är från vår gamla lägenhet.

2011-08-12 @ 14:27:58
URL: http://minelvie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0