Pappaboksrecensionsavhyvling?

Tack och lov att jag är tillsammans med en modern man! 

Han fick ett gäng pappaböcker av mig i födelsedagspresent. 
Han förkastar dem alla. Tål inte att de ska vara så grabbiga. Den enda han än sålänge uppskattat är Hemliga Pappan av Andreas Ekström som vi fick på det första informationsmötet för förstagångsgravida. Grattis: Du ska bli pappa av Magnus Reithner vägrar han ta i med tång trots att jag menar att den faktiskt och trots allt innehåller ett par konkreta och bra råd a la typen "Bär barnet på din vänsterarm så du har din högerarm fri." Det går inte. Han vägrar. För att boken inleds med att författaren pedagogiskt talar om att det kan vara bra att ha en kall öl i kylen hemma efter förlossningen. Som om det är det viktiga?! Koka makaroner av Johan Nilsson gillar han inte heller. Även den för grabbig. Enligt mig inte särskilt grabbig alls utan ganska helyllemysig sådär. 

Men jag förstår honom. Det måste ju vara hemskt frustrerande om man som man verkligen vill ta del av och veta precis lika mycket som sin kvinna om alla böcker och all litteratur och alla artiklar behandlar en som om man tänker som en gorilla?! 

Jag köpte Amelias Vänta barn som har kommit ut nu. Där fanns en (1) sida för männen. Där stod det bland annat att "Om du undrar varför alla pratar om veckor och inte månader hela tiden så är det för att graviditeten räknas i veckor!" DUH?! Jag tycker på riktigt synd om dem som är tillsammans med män som är så lite engagerade och intresserade av graviditeten att de inte ens vet om det.

Jo. VI är gravida. Tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Cecilia summerar

Intressant fråga.... Ni kanske kan ägna regniga lediga dagar åt att skriva en riktig pappabok :-)



PS. Det går bra att beställa bok när som helst i månaden. Lång förfallotid på fakturan, som kan förlängas om så skulle vara. Prata bara med författaren :-)

Postat av: Orättvisan.

Bra idé, som alltid Cecilia! ;)



Åh, då ska jag göra det! :)

2011-08-16 @ 21:38:31
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Lina

sv: under rutan där man skriver inlägget så står det "ändra redigerare" i högra hörnet. Bara trycka på den så kan man blogga i android :)

2011-08-16 @ 22:05:20
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.bokus.com/bok/9789174240986/ett-barn-blir-till-dagboken/

<- det är boken som jag suktade efter och nu handlade.. Lennart Nillsons kontroversiella bilder är med, men tycka vad man vill, i like the book! :]



Och pappaböcker - håller med ovanstående, skriv en för bövelen! :]

Jag tycker tex att det är knep att barnmorskan säger att jag ska gå på en mammakurs, men för Honom finns det ingen pappakurs.. Hmm.



<3

2011-08-16 @ 22:55:36
Postat av: Orättvisan.

Tack Lina! <3



Oooo, den vill jag ha! Men den är väl ingen fylla-i-bok? Vad KONSTIGT med mammakurs? För oss har de bara berättat om föräldrakurs?



<3

2011-08-17 @ 11:01:17
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: baltazaar

Hahahah, Bra, det behövs fler såna män som din :)

Kan vi inte få en magbild? snääääälla? :D

2011-08-17 @ 12:05:51
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe, min man har uttryckligen sagt att han inte vill ha någon pappabok. Han tycker det är "larvigt", ser inte syftet med dem :)



2011-08-17 @ 14:23:09
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Orättvisan.

Haha, ja. Vi äro alla olika.



Grejen med magbild är att jag kan inte... Lägger jag ut en kommer man direkt att se vem jag är och jag är inte riktigt redo för det än... ;) I sinom tid.

2011-08-17 @ 16:47:11
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Hanna Björnlund

Jag gav Grattis... till min pojkvän och han tyckte att det var skönt med en bok som inte var så pretentiös utan var mer verklighetstrogen. Dessutom tyckte han den var rolig.

2012-01-11 @ 21:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0