Sommar, sommar, sommar?

En av min sambos föräldrar kommer från ett land i sydeuropa i vilket de har ett hus i vilket vi brukar vara om somrarna. Just den här sommaren bestämde vi oss för att stanna hemma i Sverige av olika anledningar. Dels för att vi ville ha tillgång till sjukvård utifall något skulle hända, dels för att jag inte trodde att jag skulle orka åka bil genom hela europa när jag är gravid och dels för att vi tänkte att det har ju varit så fint väder här hemma just när vi varit iväg innan så så hemskt kan det ju inte vara att spendera en sommar i Sverige. Vi måste ju ge det en chans någon gång också.

Så här i efterhand kan jag väl säga att det inte var det bästa valet. För det första har det varit den sämsta sommar jag någonsin kan minnas. Det har regnat mer eller mindre varje dag. Jag har aldrig badat så här lite en sommar. För det andra har det inte hänt något som gjort att vi behövt tillgång till sjukvård, det enda som hade kunnat vara hade varit att vi fått skjuta på ett barnmorskemöte och för det tredje hade det ännu inte varit några problem att åka bil långt och länge. Jag hade inbillat mig att jag skulle vara höggravid och ha världens foglossning och allt vad det var. Nej, jag vet inte riktigt vad jag tänkte... 

Så vi stannade hemma. Och led. Vi har ömsom jobbat och ömsom varit lediga. Han hade skittråkigt på sin semester eftersom det regnade hela juli och trots att vi har försökt liva upp skiten genom att åka på diverse utflykter minns man ju inte mycket annat än regn. Och nu är "sommaren" förbi. Och mig kan det kvitta för jag längtar bara till vintern på grund av anledning och så längtar jag till nästa sommar. Då ska vi vara lediga tillsammans och hela vår lilla familj på tre ska vara i det där landet långt i söder i tre månader utan att behöva bry oss om vad det är för väder imorgon för det kommer vara sol och minst trettio grader då också. Och har vi tur så kommer det en regnskur och ett hejdundrande åskväder någon gång i slutet av sommaren. Tre månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0