Reklam!

Ja, ikväll efter mys, mys och mys och lussebulls- och pepparkaksbak (det är så mysigt här att jag avlider en smula av mys varje dag) så klickade jag nu runt bland bloggarna som vanligt och hamnade på Cecilias blogg. Hon har skrivit så mycket bra om ofrivillig barnlöshet och nu hade hon publicerat en dikt som hon skrivit. Here goes: 

I barnlösas himmel

I barnlösas himmel står barnen på rad
att möta sin längtande mamma
som vandrat i sorg ifrån by, genom stad
med bönen, alltid densamma
Låt mig få känna mitt barn mot min hud
låt mig fylla mitt liv med en mening
Nådde de orden en öronlös gud
utan makt att bli fri sin förstening?

I barnlösas helvete går hon omkring
oändligt blodröda dagar
Hon öppnar sin blick och ser ingenting
inget annat än väntande magar
Drömmer om barnet kind emot kind
bara smärtan är kvar när hon vaknar
Finner sig hjälplöst fast vid den grind
som stängts till om det liv som hon saknar

I barnlösas himmel står barnen på rad
och älskar sin mamma till livet

Cecilia Ekhem

Så fint att man gråter en smula. Jag tycker att ni ska klicka er in på hennes blogg, läsa hennes kloka ord och klicka er vidare och köpa hennes fina bok om ofrivillig barnlöshet som heter
Väntrum. Bara gört.



Kommentarer
Postat av: Cecilia summerar

Åh. Tack kära du! <3 Vilken fin start på min måndag! Önskar att din börjar lika bra - och är så glad att din adventstid i år innehåller en verklig väntan på barn! Ännu mysigare mys! Kramar i massor

2011-12-05 @ 06:18:04
URL: http://cecilia.ekhemmanet.se
Postat av: Lina

Vilken vacker dikt :)



Din gubbe kan för övrigt få lite råd av min gubbe när det gäller förlossningstankar ;) andy var lite små nervös innan, mest för hur det skulle vara för mig och så men även hur han skulle reagera. Men han var KICK ASS!! Han höll min hand när jag ville, baddade min svettiga pannan med kalla handdukar och matade mig med festis och chocklad <3 precis vad jag behövde! Det var mer vetskapen att han var vid min sida som var viktig än pepp och uppmuntran. Jag hade nog blivit SKOGSTOKIG om han börjat säga hur jag ska göra osv för jag gjorde ju mitt bästa liksom. Du som också är kontrollfreak kan ju råda honom till att inte säga något annat än "Vill du ha något älskling?", "Tänk på att andas?" och "Jag älskar dig" ;) haha! Jag lovar, allt annat gör en typ bara förbannad :P

2011-12-06 @ 13:09:00
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0