Bergochdalbana.

Jävlar i mig vilken bergochdalbana det här är.
Vi var på RMC innan för det andra VUL:et och där blev det oroliga miner eftersom jag nu har 27(!) äggblåsor och vojne vojne sääääkert kommer bli överstimulerad och det här var inte bra så det blir blodprov och coasting och det är ju inte säkert att det blir någon ET alls och så vägde de mig och skickade med mig buljong hem att dricka.
Men i alla fall så ringde de nu och berättade att blodprovet var inte alls så illa som de befarade så nu blir det ÄP i alla fall - på torsdag!
By the way så har jag slagit viktrekord, har aldrig vägt såhär mycket och har verrrrrrkligen inte lust att börja träna NU! Vet inte heller hur bra det kan vara att BÖRJA träna när man är gravid. Får väl helt enkelt sluta unna mig själv grejer eftersom det är så "synd" om mig!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppsan, 27 ägg! Jag tyckte det var lite småjobbigt med mina 18. :) Men tur att det iaf blir ett ÄP och hoppas att du inte blir FÖR överstimulerad iaf! Lycka till!

2011-02-07 @ 18:01:13
Postat av: Orättvisan.

Håhå jaja, tack så mycket! :)Får väl räkna med att en del ägg faller bort nu när jag inte ska spruta mer med Gonal-f. Men ja, jag hoppas verkligen att det blir ET i alla fall! :)

2011-02-07 @ 18:18:04
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: ruht.

27 blåsor, shit va många! .. Men gu så bra att det blir ett ÄP i alla fall! :] Och det ska gå så bra så!

.. Men, varför fick du buljong med dig hem för?

2011-02-07 @ 20:04:41
URL: http://labbstorken.blogspot.com/
Postat av: Linda

Jag ska på äggplock. Imorgon!!

Hade galet många ägg på VUL i fredags, men blodprovet visade att det var ok.. så imorgon kör vi!



Hur har ni bestämt att göra med att berätta för familj osv? Man blir ju borta oförklarligt en del..

Lycka till m allt!

2011-02-07 @ 22:01:39
Postat av: Lotta B

Hej!



Här kommer lite stöd från en tjej som är i samma situation. Ska in på mitt första VUL imorgon, spännande men samtidigt sjukt läskigt.. Många tankar som snurrar.. Detta är vårt första försöka med IVF, så jag känner mig också fortfarande väldigt förvirrade över alla dessa sprutor etc. Men som en kär vän sa till mig, man får sikta in sig på slutmålet istället för själva resan, då blir det så mycket lättare :-)



Lycka till imorgon på ÄP!

2011-02-08 @ 10:02:29
Postat av: Orättvisan.

@ ruht: Jadu, det är frågan! :) De vill att man ska äta mycket salt och dricka mycket vatten om man riskerar att bli överstimulerad. Salt binder vatten. Jag fattar ingenting och inte heller hur det ska hjälpa? Dessutom fattar jag inte om jag ska käka salt nu eller SEN?



@Linda: Oj! Lycka till på äggplock! Hur många äggblåsor hade du? Jag börjar bli riktigt nervös nu... Ang. Familj så vet mina föräldrar. Hans föräldrar och våra syskon vet ingenting än och eftersom vi bor så långt ifrån dem så behöver de inget veta. Värre är det däremot med skola och jobb, det blir en himla massa (tråkiga) vita lögner.

Inte för att vi på något sätt skäms, men för att vi känner att de som inte står oss nära behöver inget veta. Jag tycker inte heller att mans ka behöva försvara faktumet att man inte berättar vitt och brett för folk om att man "planerar barn". När vi "kläckt" nyheten när/om vi blir gravida kommer vi även berätta att det är provrörsbarn- jag tycker man ska vara stolt över att vi kan få hjälp! :)Hur gör ni?



@Lotta B: Lycka till på första VUL:et! Jag vet hur nervöst det är att inte veta om det finns något där överhuvudtaget osv! Du ska se att det går bra! :) Min kära pojkvän sa en gång innan vi visste att vi hade problem att "Vi får inte glömma resan!" men nu känns det bara som man gärna hade snabbspolat! ;)



Kram på er och tack för alla fina kommentarer!

2011-02-08 @ 16:34:40
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0