Den har hans näsa!



Titta vad fin den är! Ett perfekt fyrcelligt embryo! Ser ni att den har hans näsa? Det var ett skämt som jag kom på för jättelängesen och som jag äntligen fick lägga när vi kom in i rummet och fick se embryot på skärmen.
Det var toppkvalitet på det här embryot "annars hade ni fått båda två" sa läkaren. Det känns faktiskt bra. Det måste ju vara bättre att få ett med toppkvalitet än två halvdana? Hon sa dessutom att "fortsätter den dela sig såhär fint så kommer den att fästa". Jag tror förstås att jag redan har kissat ut den så jag bad henne förklara tydligt och noggrant att man inte kan kissa ut den. När vi kom hem behövde jag kissa igen eftersom jag hade druckit flera liter innan insättningen (man måste vara ha full blåsa, för er som inte är så insatta) och så kom det ut nåt klägg - ÄGGET?! Tänkte jag såklart, så nu tror jag att jag har kissat ut den - igen. Snälla ni, ni får gärna övertala mig om att så inte är fallet. Förlåt förresten för de möjligt lite för närgångna detaljera om klÄgget.

Fram till onsdag fick jag order om att ta det lugnt och inte göra något jag inte behöver göra. Jag tolkar det som att jag inte behöver vara med och diska, städa, laga mat, tvätta osv. Testdag är den 23.e. Nu är jag lite tramsig och ligger med en kudde under rumpan i soffan och vägrar röra på mig. Mamma sa att jag inte får äta för mycket godis om jag bara ligger stilla för då blir jag fet (OBS! Skämt), men hittills har det ju varit tvärtom eftersom jag gått ner 3 kilo sedan äggplocket. Det vill säga: INTE överstimulerad, än sålänge i alla fall.

Jag fick även nästan bekräftat mina misstankar om att jag kanske har PCO, det trodde läkaren var möjligt eftersom jag "har sådana tendenser" men hon var inte intresserad av någon diagnos nu utan en graviditet. Läkarna har ju skitit i mig rakt igenom utredningen eftersom vi har manlig faktor, men det kunde ju vara trevligt att få veta om man själv har problem också. Det kan exempelvis förklara varför vi inte fått utslag på ÄL-test varje månad.

Nu håller jag på att bryta nacken för jag ligger så obekvämt, och det vore ju synd så nu ska jag koncentrera mig på att ruva som det så fint heter, även om jag säkert redan kissat ut den x 2. *peppar peppar*

Denna eviga väntan!

Just det! Glömde berätta att de odlar vidare det andra embryot för att se om det "bekänner färg" som de sa och om det går att frysa. Det får vi veta nästa vecka. To be continued...


Kommentarer
Postat av: Icka

Gud så fin han / hon är då! Fint hår, fina ögon o fina hållasejkvar tendenser ser ja ;)

Grattis.

Det är omöjligt att kissa ut ägget

Det är omöjligt att kissa ut ägget

Det är omöjligt att kissa ut ägget

Det är omöjligt att kissa ut ägget

Det är omöjligt att kissa ut ägget

Det är omöjligt att kissa ut ägget



Övertygad?

kram

2011-02-12 @ 14:05:42
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Tack! Och tack IGEN! :)

Okej då, jag ska bara googla lite! ;)

Kram!

2011-02-12 @ 14:56:31
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Anna

Du kan omöjligt kissa ut ägget.

Väldigt fin näsa :)

Lycka till!!!

2011-02-12 @ 14:59:37
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Orättvisan

Tack! :)

2011-02-12 @ 17:03:26
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: IVF-karusell

Superfining! Nej det är omöjligt o kissa ut ett embryo, sitter långt upp i dig så det behöver du inte oroa dig för! Kul att det är olika på olika ställen, jag behövde inte ha blåsan full och det gick bra ändå. Undrar varför blåsan behöver vara full? :-)



Men jag tycker du skall undvika alla sorters hushållsysslor, så förbereder du dig på tiden som småbarnsmamma när man prioriterar om och lägger fokus på barn och inte på städning ;)



Kram! ♥

2011-02-12 @ 22:06:42
URL: http://www.ivf-karusell.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Tack! :)

Jag har fått veta att blåsan ska vara full för då öppnar man liksom upp livmodertappen tror jag det var! Tydligen superviktigt det där, på våran klinik alltså. Konstigt som sagt hur det kan vara så himla olika!

Haha, ok det ska jag tänka på! Är bara så rastlös efter allt vilande inför och efter ÄP så jag gör vad jag kan! ;)



Kram!

2011-02-13 @ 12:22:51
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: IVF-karusell

Hihi ja se på sjutton, well det fungerade ju för oss trots avsaknaden av fyllt blåsa :-)



Hur mår du idag? Ont? Själv kunde jag inte ens huka med 1-2 dagar efter äggplocket, lite svårt o sitta på toaletten.

kram!

2011-02-14 @ 00:29:51
URL: http://www.ivf-karusell.blogspot.com
Postat av: Mia

Grattis till ett finfint embryo! =)

2011-02-14 @ 16:49:52
Postat av: Orättvisan.

Tack så mycket Mia!



Ivf-karusell: Ja, det var ju en jäkla tur! ;)

Idag mår jag bajs. Magen är uppsvälld som en gravidmage, ser ut som om jag är i femte månaden och ont gör det också! :(

2011-02-14 @ 20:04:48
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: metior

Lycka till, hoppas allt går super så ni får berätta att ni är gravida :-)

2011-02-15 @ 15:51:50
URL: http://storkenkommer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0