Första ultraljudet!

Jaha hörrni.
Egentligen orkar jag inte skriva alls för jag är trött och har världens mest svullna mage. Jag ser ut som en gravid kvinna. Anledningen är att jag idag fick bekräftat att jag inte inbillat mig aktiviteten i äggstockarna och därför tar jag ut det extra mycket nu.
PÅ VUL:et såg läkaren nio stycken äggblåsor på vänster sida och fyra stycken äggblåsor på höger sida. Märkligt. Jag har alltid tyckt att jag inte känner av när (om?) jag har ägglossning från min högra sida.
Jag blev i alla fall skitnöjd över resultatet för jag hade ju (såklart) varit orolig att det inte skulle finnas något alls. Läkaren däremot blev orolig och jag fick ta ett blodprov för att kontrollera att jag inte var överstimulerad. Även sjuksköterskan som tog provet på mig blev orolig och sa åt mig att äta salt för det binder vätska. Nu orkar jag inte förklara vad överstimulering innebär så det får ni som inte vet snällt googla. I alla fall blev jag skitglad och gick hem och satte i mig en stor påse salt&blandat även om jag inte riiiiktigt tror att det gills som salt mat.
Häää häää häää!
Sen dröjde det innan de ringde min kära man och berättade att blodprovet var bra så jag ska fortsätta med samma dos Gonal-F och Orgalutran och så ska jag tillbaka på ett nytt VUL nästa vecka.
Som det känns nu med 13 äggblåsor a 10-12 mm så bävar jag inför hur det kommer kännas när de är dubbelt så stora och kanske fler?!

Läkaren frågade även om jag hade dessa symptom:
1. Hade huvudvärk (nej)
2. Lättirriterad (nej)
3. Ledsen? (mer blödig än vanligt - ja!)
4. Kände mig svullen och därför hade problem med det ena och det tredje? (ja)
5. Trött? (jättetrött hela tiden, vill bara hem och sova så fort jag gått utanför dörren!)
Det var så skönt eftersom den ENDA biverkningen som står i bipacksedeln är huvudvärk och det har jag ju (nästan) inte haft några problem med och därför har jag trott att jag inbillat mig allt det andra. Nu när jag fått bekräftat att det är biverkningar kan jag alltså omfamna dem. Skönt!

Kommentarer
Postat av: ruht

Hittade till din blogg via en anna sida, och har nu suttit och läst igenom alla inlägg.

.. Och vilken resa!

Känner igen mig i mycket, allt från nervositet till förväntan & diverse känslor.



Något som dock var helt nytt för mig var den där "ivf skolan", har aldrig hört talats om att det finns något sådant.



Hoppas allt går bra för er, jag lär kika in här lite titt som tätt.

//Hälsningar, en ung ivfare :]

2011-02-03 @ 10:31:40
URL: http://labbstorken.blogspot.com/
Postat av: Orättvisan.

Välkommen! :)



Javisst känner man igen sig i andras historier, vi gör ju nästan alla en ungefär likadan resa och det är skönt att veta att man inte är ensam trots att man helst önskar att ingen skulle behöva göra det alls!



Jo, IVF-skola eller IVF-info kallar de det, en ganska meningslös info-träff där man får veta allt man redan vet (vad gjorde folk innan google liksom?) men det som är bra är att man får chans att ställa frågor. I grupp i och för sig så det är det nästan ingen som vågar! :)



Ska kika in hos dig också!

Lycka till själv! :)

2011-02-03 @ 23:11:03
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Baltazaar Admin

Vad roligt att du fick så många äggblåsor! Hoppas det är guldägg i allihopa :) Glöm inte att vila och äta protein, det hämmar också överstimuleringen!

2011-02-04 @ 13:14:14
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Tack! Ja, men det är väl svårt att tro... (Hälsn. pessimisten/realisten)



Proteiner i vilken form? Kött? Tog chips-tipset från din blogg har jag för mig! :)

Vilar gör jag hela tiden, sover typ heeela tiden nu för jag är så jäkla trött. :(

2011-02-05 @ 01:06:36
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0