Levande nåldyna.

Ja hörrni. Nu börjar det bli ont om plats att sticka i magen. Massor med stickhål och ett och annat yttepytte blåmärke. Jag ser ut som en levande nåldyna och har även fått den bittra erfarenheten att sticka för nära ett annat stickställe, då gör det ont. För övrigt verkar det som om jag tappat finessen för när jag tar sprutorna så någon sekund efter jag tagit ut nålarna så ploppar det ut små droppar på min mage som om den säger "jag är mättad nu, det finns inte plats för mer medicin i mig!" 
Nåväl, en droppe mer eller mindre gör väl varken från eller till. 

Jag tycker förresten att någon kunde förvarnat om att när man håller på med det här så svullnar man upp som en ballong och får apont i äggstockarna. Det var typ det enda jag INTE visste om IVF och är hittills det värsta (förutom tröttheten som är lamslagande). 

Saker jag ser fram mot just nu: 
1. Sluta spruta
2. Plocka ut äggen
3. Sluta undvika vänner och sociala sammanhang - "komma ut"
4. Att bli gravid, vara gravid i nio månader, föda barn, amma sex månader, sluta amma och dricka en flaska bubbel! Mmm! 

Kommentarer
Postat av: Icka

Jotack en levande svullen nåldyna känner ja igen! Jisses så pluffsiga mina äggstockar är efter en veckas sprutande snart.

Kämpa på, du ä skitduktig!

kram

2011-02-06 @ 21:54:47
URL: http://ickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0