Nåväl...

Ringde till RMC idag. Tänkte att jag måste fråga varför det är testdag så tidigt. De sa att det är deras standard att testa på dag 12, vilket det blir om man räknar återföringen som dag 1. Och så frågade jag lite hur man går vidare om det är negativt. Då berättade hon att man fortsätter på nästa mens och alltså inte på den här mensen som kallas bortfallsblödning. "Men det får vi väl hoppas att ni ska slippa!" sa hon och så fick jag berätta att jag tjuvtestat minus och så sa hon att "Njaaaeee, det är nog lite för tidigt för att kunna få ett tillförlitligt urinprov!" Och så pratade vi om att sätta hoppet till blodprovet imorgon och så började jag nästan gråta såklart för det gör jag alltid så fort jag får lite empati eller tröst.

Det känns bra i alla fall att man inte får lov att påbörja ny behandling denna cykeln (om det nu inte skulle vara något) för då slipper man själv att ta ställning till olika saker. Ska vi påbörja ny behandling direkt eller ska vi vänta till kroppen har återhämtat sig? Nu blir det som det blir och blir det inget, ja, då får jag tid att gå och ta ett cellprov (eftersom jag oroar mig för cancer) och så kan jag börja träna för det har jag egentligen all tid i världen till men just nu ingen ork. 

Den som lever får se.  

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är så hemskt att få ett minus men det enda tillförlitliga är genom blodproverna de gör på kliniken. De mäter hcg nivån och sedan gör de en bedömning av den. Om jag inte minns fel ska man ha minst 6% men kan minnas siffran fel.Håller tummarna för dig.

2011-02-22 @ 15:33:06
URL: http://ensmulahopp.blogspot.com
Postat av: Icka

Nu väntar vi med spänning tills imorgon då!

Du verkar ha planer om det går i stöpet med o det är nog bra att ha lite back up planer, det har ja med...detaljerade såna =)

Så tidigast blir nästnästa mens om detta inte funkar alltså, kan ju va bra för mej me o veta.

Håller tummar för dig imorron, mirakel kan ske!

hård jävla lyckospark

2011-02-22 @ 18:19:16
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Uma

Håller tummarna imorgon, och hoppas på det bästa! Tack för alla gulliga kommentarer, Kram

2011-02-22 @ 20:21:14
URL: http://umamma2011.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0