Sista sprutan!

Nu är sista sprutan tagen! Så jävla gött! Fast processen är ju långt ifrån färdig än.
Det var ett himla blandade av vätska och pulver och nålar hit och nålar dit och till sist så var det dags.
När vi stod där och väntade på att klockan skulle bli exakt 22.00 så kröp det fram att min kära man var ledsen över att han inte hade fått ge mig någon av sprutorna "jag har ju knappt fått vara delaktig alls". Han påstod att han frågat flera gånger men ärligt talat har jag bara hört att han frågat en gång - igår, och nu när vi kommit såhär långt känner jag inte att jag har lust att låta någon som inte gett/tagit en spruta någon gång ge själva äggmognadssprutan (Pregnyl).
Nä vet ni vad, hade han velat ge mig sprutan hade han fått börja öva med Gonal-f och inte Orgalutran eller Pregnyl. Jag lovade att han skulle få ge mig sprutor nästa gång, som vi såklart hoppas aldrig ska behövas!
Så nu sitter jag i alla fall här och väntar på att överstimuleringen ska komma igång.
Nej, skämt åsido, men jo.
Har mått illa och haft värsta halsbrännan hela kvällen så jag har känt att nu är det illa, men förhoppningsvis är det lugnt. Fick ju dessutom bara lov att ta halva dosen Pregnyl, det vill säga 5000 enheter istället för 10 000. Detta kommer nog att påverka på det viset att inte lika många ägg mognar, det bidrar ju även mitt lilla sprutuppehåll med. Detta är bara mina egna slutsatser och teorier men jag hoppas i alla fall på tio ägg av de 27 äggblåsorna!


Kommentarer
Postat av: Fibula

Lycka till!

2011-02-09 @ 08:18:17
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: icka

Lycka till idag nu för fan! Många fina ägg hoppas vi på! Kram

2011-02-09 @ 11:00:30
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Orättvisan

Tack! :) Men P är inte förrän imorgon!

2011-02-09 @ 11:21:25
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: icka

Lycka till imorgon då! ;)

2011-02-09 @ 12:09:55
Postat av: Baltazaar Admin

Ja, lycka till...glöm inte att äta protein, salt och dricka mycket vatten så du inte får vandra samma väg som jag fick!! det är så snopet att inte få tillbaka något ägg när man gått igenom hela den här processen! Vi har ju "varit igång" sen i somras och har inte ens fått chansen att misslyckas ännu

2011-02-09 @ 14:23:05
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Mia

Lycka till i morgon! :) Själv har jag bokat in ny tid för FET. :)

2011-02-09 @ 17:44:30
Postat av: Orättvisan.

Tack! Idag har jag käkat chips och dipp och bönor och druckit saft, allt för att förhindra överstimulering! Tack för tips Baltazaar!



Tack så mycket Mia! När blir det?

2011-02-09 @ 21:40:06
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Mia

FET 2 blir i början av v.8 skulle jag tro... beror ju lite på nä ÄL kommer.

2011-02-10 @ 18:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0