Det där med mensen...

Ja alltså...
Jag tror tyvärr att de räknade fel på min senaste mens på RMC.
Jag hade ju en konstig blödning som startade den 19:e december och sjuksköterskan räknade den som första dag/senaste mens trots att jag och min sambo påpekade flera gånger att det nog inte var en mens utan att den riktiga mensen startade först en vecka senare, den 27:e. Hon räknade alltså med 30 dagar från den 19:e och tror alltså att min kommande mens kommer att komma den 17:e och utifrån det är hela fadderittan planerat. Men OM det är så som jag befarar är jag rädd att vi inte kommer att få plats på Äggplocket en vecka senare, dvs v.6! Lite krångligt men förstår ni vad jag menar?
Sjuksköterskan sa: "Amen varför ska vi tänka SÅ? SÅ kan vi ju inte tänka!" Som om jag bara var neggig, men jag var ju uppriktigt orolig över att vi möjligtvis har tänkt fel.
Det som får mig att tvivla ännu mer är att jag enligt temperaturen ännu inte har haft ägglossning. Tempen låg på 36.5 imorse och efter ägglossning brukar den ligga på 37.0.
Men jag kanske inte får någon ÄL alls den här månaden? Fast det skulle vara konstigt eftersom läkaren trodde att jag hade risk att bli överstimulerad...
ARGH! Så många frågor och så lite svar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0