Det där med sprutor.

Jag vet inte riktigt om jag är rätt på det alltså. Idag är fjärde sprutdagen och även om allt känns problemfritt vet jag inte riktigt om vi gör rätt?
1. Det är bubblor i sprutan som inte försvinner hur mycket jag än försöker knacka bort dom (Det funkar inte heller att ta lägsta dosen och försöka spruta ut dom dels för att vi då slösar kanyler och dels för att det då kommer ut en yttepyttedroppe vätska och ingen mängd som hade kunnat ta luften med sig på köpet)
2. När jag drar ut nålen sitter det alltid en liiiiten droppe vätska längst ut. Ska det vara så?
En annan rolig grej som händer är att när jag tar sprutan är jag hela tiden så fokuserad och håller i den så hårt att när jag drar ut den, så går den liksom inte rakt ut utan lite lite uppåt vilket resulterar i att spetsen på nålen liksom fastnar i huden precis innan nålen kommit helt ut vilket i sin tur resulterar i ett ljudligt "BOING!" när nålen kommer ut! Hahahaha, det är faktiskt jätteroligt.
Än sålänge känns det inte som att det går på rutin även om det går snabbt och smidigt. Det är ändå läskigt att sticka in en spruta på sig själv i magen även om det inte gör ont. Imorgon ska jag ta ytterligare en spruta, alltså två sprutor - samma tid, och det ska bli lite läskigt eftersom jag har läst mig till att den ska göra ont.
Än sålänge känner jag inte av några biverkningar. Det vanligaste är att man får huvudvärk, men jag har haft lite huvudvärk ändå de senaste dagarna eftersom jag har varit förkyld så det vet jag inte vad det beror på. Annars tycker jag att det är ganska mycket aktivitet i äggstockarna, men det kan jag inte heller svara på om det är inbillning eller ej. Mensvärk borde det ju inte vara för det har jag ju oftast bara innan och första dagen på mensen och det här känns mer liksom i själva äggstockarna och ett par timmar efter sprutan. Så går det när man ska ha S.U.P.E.R.O.V.U.L.A.T.I.O.N! Yeah!

Kommentarer
Postat av: Baltazaar Admin

De små bubblorna är kolsyrebubblor, de är inget farliga utan kan vara där.. sen är det inte hela världen om det är lite luft heller eftersom du skjuter i hullet och inte i blodet. En liten droppe vätska brukar det bli, men för säkerhetsskull ska du hålla kvar i 5 sekunder i magen efter att du injecerat. Detta var vad de sa till mig på rmc skåne iaf :)

2011-02-02 @ 12:14:53
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Orättvisan

Nä precis, så har jag fattat det också, tänkte mest om det kanske var dumt om det kom in luft ISTÄLLET för vätska liksom, att man får i sig för lite? Den där droppen verkar inte heller ha varit någon fara att jag inte fått i mig, trots att jag har haft nålen inne hela 15 sekunder, för jag verkar ligga i riskzonen för att bli överstimulerad! Vill inte!

2011-02-02 @ 15:23:19
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0