Första sprutan avklarad!

Ja, eftersom jag är så hardcore så var första sprutan lätt som en plätt! Nej, skämt åsido, men man måste få skryta lite om sig själv när man har stuckit in en spruta i magen på sig själv och alla ens naturliga instinkter skriker åt en att sluta. 
Efter lite uppstressad hysterik då vi "argumenterade" om huruvida vi skulle ta en ny nål eller inte efter vi hade provkört sprutan och jag avslutade diskussionen genom att skrika "LÅT MIG TA EN NY NÅL VI HAR JU 14 NÅLAR VI BEHÖVER INTE 14 NÅLAR!"  kunde vi fortsätta processen. 
Förutom den lilla incidenten gick allt bra.
Jag satte mig ner, glömde bort att andas, var tydligen inte lika bestämd som jag var på sjukhuset för nu tog nålen emot i magen så jag fick liksom trycka in den. Sen tryckte jag in den så hårt så att det som gjorde ont var att jag tryckte den där pluppen som själva nålen sitter i stenhårt in i magen. Jag höll pennan stenhårt så jag nästan fick kramp i handen. sen kändes det ingenting mer. Herregud, jag kan säga hundra grejer på rak arm som man gör skitofta som gör ondare! Så fråga på om det är någon som ska börja behandling som är orolig eller nervös över det här.

Men jag blev lite förvånad... Det var så himla liten mängd som jag sprutade in, det kändes liksom inte alls att det var någonting som kom in så jag undrar om vi på något sätt gjorde fel när vi laddade sprutan eller om det ska vara så... Nåväl, det märker vi när det är dags för VUL!

Just nu känner vi oss jäkligt grymma bara!

Kommentarer
Postat av: Mia

Man är bra duktig på att stressa upp sig över sprutorna... För det är ju faktiskt inte så himlans farligt alls. :) Sprutfasen är för övrigt den bästa tiden... haha då man känner att det händer ngt och att man snart är framme vid målet. Ruvningen är bara jobbig för att man inte kan göra ngt förutom att spekulera i symptom som inte är ngn vits med att göra för att man har vagitorier som ger samma symptom som en graviditet. ;) Lycka till med fortättningen!

2011-01-28 @ 20:48:45
Postat av: Orättvisan.

Jaa, haha, det här känns verkligen som en piece of cake! :) Framförallt har jag en så himla mycket lugnare sinnestämning efter att ha satt igång. Inte alls lika stissig, nervös och orolig som innan utan... lugn! :)

2011-01-31 @ 22:36:29
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0