It's raining.

Ni vet de här historierna som man alltid får höra när man fylller år? Ni vet de som börjar med "Näääär duuuuu föddes, då var det iiiiiisande vinter..." och så vidare? Förutom den historien så kommer jag att lägga till en historia till Pyret. Den om sommaren när vi väntade henne eller honom. Så här ska den låta: 

"Den sommaren när vi väntade dig så var det den sämsta sommaren i mannaminne! Det bara regnade och regnade och regnade och regnade och solen lös bara tre dagar allt som allt i juli som brukar vara den varmaste sommarmånaden. Och trots att vi vanligtvis brukade lämna Sverige för att spendera sommaren i ett land långt, långt i söder stannade vi den här sommaren hemma i Sverige för att kunna hålla koll på dig och samtidigt ge den svenska sommaren en chans. Det skulle vi aldrig göra om igen. Vi stretade och gjorde allt för att ha lite roligt i allt det gråa och trots att det var den sämsta sommaren någon av oss kunde minnas så var det samtidigt den allra bästa sommaren som vi någonsin hade upplevt för vi väntade DIG! Och inget mer än DU krävs någonsin för DU är solen och livet och kärleken i evighet, amen!"

Kommentarer
Postat av: Mette

En mysig historia att få berätta till eran lilla Pyret, trots allt! ;)



Din kommentar i min blogg, ang kläder; Jag kan varmt rekommendera tights och fina tunikor till det. Det är det enda jag går runt i nuförtiden! :)



Kramar <3

2011-07-28 @ 21:21:13
URL: http://mettemaarit.blogspot.com
Postat av: ruht.

Säg hej till bölfröken, för nu sitter jag här och toktjurar åt det där inlägget.. Ååååh. Precis så, precis sån lycka, precis så bäst är den här pisssommaren ändå trots regn och grått.

:]

<3

2011-07-28 @ 21:24:58
URL: http://labbstorken.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Åh vad fint skrivet <3

2011-07-30 @ 13:18:43
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Cecilia summerar

Ja, oj så fint!

Men var bor du? Här vräker solen ner. Varenda dag! Jag - höstmänniska - håller på att storkna!



Tack för ditt ljuvliga mejl (som svalkade och berörde mig som en klar höstmorgon)och för frågan som nu fått svar: http://www.villhabarn.se/inlagg/413-Beslutet



Jag kände med dig i terrorinlägget och påminns om hur många såna dagar jag hade under min graviditet. Fruktansvärt var det. Lycka att det slutade väl. Nu hoppas jag att ni slipper mer sånt och får njuta framöver. Skickar härmed SOOOOOOLen till er del av landet. Wherever it is!

Kramar!

Postat av: Uma

2011-07-30 @ 21:42:38
URL: http://umamma2011.blogspot.com/
Postat av: Orättvisan.

Ni är så fina! <3



Cecilia: Vi bor i Malmö. Det är regnrekord här i år stod det i tidningen. Det har på riktigt bara varit sol typ fyra dagar. Det gör mig egentligen inte heller något eftersom jag bara jobbat och hade varit ledsnare om det hade varit superväder, men det får mig också att längta till hösten! Älskar kalla, klara höga dagar i sol och bland gula löv!



Kramar!

2011-08-01 @ 15:09:07
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0