På tal om...

... folk som säger "Men andra barnet ska ni se att det kommer komma av bara farten!"

Jag vet inte i hur många gånger och i hur många olika varianter jag hört detta ålderdomliga, okunniga tramspåstående de senaste veckorna. Vad jag däremot vet är att jag nu tröttnat på att på ett pedagogiskt och artigt vis nicka och säga "Hehe, jaa, men..." och sedan dra en lång harang om hur det faktiskt ligger till. Så medan han tålmodigt svarar "Jaa, joo, hehe" svarar jag "Mmm, fast det beror ju på att i de allra flesta fallen är man inte helt steril utan man kan bara inte säga om det kommer ta ett eller tio år innan det händer, och det orkar man ju inte vänta på!" Några frågor på det? Har ännu inte orkat lägga till något om att det inte handlar om att man spänner sig/oroar sig/är nervös och allt vad det nu kan vara som folk hittar på och att det faktiskt nyligen kommit nya forskningsrapporter som återigen visar att så inte är fallet. Men det kommer det med, tids nog. Under tiden undrar jag bara hur fan man skulle orka vara "spänd" i två år när man ligger med varandra. HAHA! 

I övrigt är allt väl. Vi ska på inskrivning hos barnmorska imorgon. Det ska bli kul. Eller, jag räknar med att det blir ganska intetsägande men förhoppningsvis kommer vi i alla fall få lyssna på Pyrets hjärtljud och all kontakt med Pyret är bra kontakt. Vi har försökt lyssna här hemma idag med hjälp av toarulle samt hushållsrulle utan resultat.

Vi gjorde ringtestet igår, ni vet det där när man håller en ring i en kedja ovanför handleden (det finns olika varianter på detta) och så ska man utifrån om ringen gör en ring eller pendlar fram och tillbaka kunna få "veta" om man vänta en tjej eller en pojke. Det som var märkligt var att ringen snurrade på både mig och honom, men den ändrade hela tiden håll. Det vill säga, först snurrade den åt ena hållet, sen snurrade den åt andra hållet och så vidare. På både mig och honom. Vi tolkar det som att den menar tjej, men hon som gjorde det hade aldrig sett något liknande förut. Scary! Jag började såklart genast noja över att något inte stod rätt till (haha, knäpp, jag veeet) men de andra sa att eftersom ringen snurrade så bestämt så var det ingen fråga om att det var en tjej. We'll see. Hur det än är kommer vi nog inte berätta det för våra familjer (sorry mamma och pappa) om vi får veta något på RUL eftersom risken för att få fula babyrosa och babyblå fulsaker blir överhängande då. Nej tack! 

Kommentarer
Postat av: Cecilia summerar

Det blir liksom extra korkat med de där kommentarerna om det är manlig infertilitet som är orsaken. Få se... om jag slappnar av, blir hans simmare pigga då? Hrmmf...

Och jag tror det är ännu vanligare med såna där kommentarer till adoptivföräldrar "Och nu när ni adopterar ska ni få se att ni snart får ett eget (!!!!!) barn, jag känner flera som...." Tur att vi hade biobarn redan innan vi adopterade. Då slapp vi alla de där kommentarerna, och har sluppit de flesta diskussionerna om att ett adopterat barn är lika mycket eget barn.



Härligt med inskrivning. Nu börjar det bli verkligt! Ni ska bli föräldrar!

Postat av: Orättvisan.

Eller hur?! Sååå tröttsamt! Och väldigt skrattretande om man orkar skratta!



Jag kan absolut förstå att det är skönt att slippa höra de där kommentarerna. Men kan du tänka dig hur många barn ni kommer få nu bara hux flux bara för att ni har ett ICSI-barn OCH ett adoptivbarn?! De borde ju bara ploppa ut liksom! ;)



Stor kram!

2011-07-18 @ 19:53:33
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Cecilia summerar

:-D Ja men visst! Jag är riktigt förvånad att det inte ploppar minsta lilla :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0