i <3 Curakliniken

Jag blev ju så arg på de där inkompetenta tanterna som sitter på Barnmorska direkt att jag ringde och skrev in oss på Curakliniken istället. Idag var dagen D. Dagen för första läkarbesöket med tillhörande VUL. Jag var såklart nervös som inför en avrättning eftersom varje sekund, minut och timme innan ett ultraljud känns som väntan på en dödlig injektion. 

Anyways. 

Vi kom dit och blev skiiiiitbra bemötta redan från första stund. En supergullig sjuksköterska hade redan skrivit remiss till KUB-test (utan att vi tjatat? What?), kollade blodtryck (som dagen till ära var skyhögt, men jag blev ursäktad eftersom jag var så nervös), järnvärde(?) och snabbkollade dessutom urinprovet jag hade med mig eftersom det känns som att jag åkt på en urinvägsinfektion (yes, jag har googlat, det kan vara andra hemska grejer också) men det visade tack och lov inget så de skickar iväg det på en odling där de kollar urinvägsinfektion plus de där hemska grejerna (GBS, för den som själv orkar googla eller råka veta vad det är).

So far, so good. 

Så var det dags för läkarundersökningen samt ultraljudet. Det tog... Kanske en minut innan läkaren hittade hjärtat. Jag har aldrig varit så nervös förut och aldrig så drabbad av dödens skräck som jag var när jag såg vår lilla bebis, jag såg huvud, armar, ben - allt! Utom hjärta. Inget tickande hjärta. SKRÄCKEN som uppstod! Jag kramade hans (inte läkarens såklart) arm hårdare och hårdare medan han blåögt frågade läkaren "Är det där huvudet?" och andra frågor. Läkaren svarade sammanbitet, två gånger, att "Jag måste bara få en bättre bild först." FÖÖÖÖCK OFF säger jag bara! Jag fattade direkt att det var kört. Vad skulle vi göra? Vad hände nu? Vi har ju berättat för ALLA? Hur ska jag överleva? OCH SÅ PLÖTSLIGT VAR DET DÄR! 

Världens finaste hjärta! <3

"DÄR ÄR HJÄRTAT!" Skrek jag, haha. Jadå, bekräftade läkaren. Det slog så fint precis som det skulle. Jag var skärrad flera timmar efteråt. Jäkla trixig unge det där. Har jäklats från början. En envis stenbock. Jag ska älska den till döden skiljer oss åt. 

Här är Pyret, 5.7 centimeter lång, 12+1 dagar gammal (enligt mätningen, enligt uträkningen 11+5), beräknad födsel 2 januari 2012 (5 januari enligt uträkningen). Alltså följer Pyret den kurva som hon eller han lade an från början, alltså 3 dagar äldre än i verkligheten!  



Ser ni! Huvudet till höger, rumpan till vänster och tummen i munnen! 

"Då är det dags att göra det officiellt då?" sa jag. "Det tycker jag!" sa läkaren. (OBS! Pappa, JAG bestämmer när du får lägga ut på facebook! Snart, jag lovar.) 

(Efter besöket fick vi tid till KUB-ultraljudet nästa vecka och fick veta att trots de inte hade tid för inskrivning med barnmorska förrän 1 september så skulle de ordna det så att vi fick komma tidigare. RUL blir i slutet av juli. TJI HO!) 


Kommentarer
Postat av: Äggmadame

Åhhh HÄRLIGT!!!

2011-06-21 @ 19:34:30
URL: http://aggmadame.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj vilken rysare! Men så underbart att allt är bra!! =)) Grattis!

2011-06-21 @ 20:33:43
URL: http://trohoppochkerlighet.blogspot.com
Postat av: Mette

Lilla skitunge som gör mamma och pappa nervösa redan nu! :) (det ska börjas i tid)

Härlig bild på er fina Pyret. Grattis!



Kram

2011-06-21 @ 20:57:08
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: Cecilia summerar

HURRA! Åh vilken lycka att ert lilla pyre finns där och suger på tummen och mår fint! Så glad för er skull! Njut!

Postat av: ettvanligtliv

Åh vad fint! Så lycklig för er skull <3

Kramar

2011-06-21 @ 23:43:20
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: ruht.

Tjoooohooooo!

LYCKA!



<3

2011-06-22 @ 06:37:11
URL: http://labbstorken.blogspot.com/
Postat av: Anna

Underbart!

2011-06-22 @ 08:43:51
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: langtarefterliten.blogg.se

Kan verkligen föreställa mig vilka hemska sekunder det måste ha varit! Huua!! MEN vad UNDERBART när ni fick se hjärtat ♥ Grattis vännen!!! Njut nu av din graviditet, det kommer bli strålande det här ♥ Kramar

2011-06-22 @ 11:48:53
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0