Mens.




Alltså. Såhär är det. Jag har kanske varit lite otydlig med detta men vi är alltså about att starta IVF/ICSI nr2. OM mensen kommer den här veckan. Enligt mina uträkningar måste mensen komma senast imorgon om vi ska kunna börja spruta på torsdag om vi ska följa IVF/ICSI nr.1's tidsschema för om den INTE gör det blir det inget försök den här mensen. Då måste vi vänta till nästa mens och hur det skulle kännas kan ni ju lista ut själva. Anledningen till detta är att RMC har påskstängt vecka 16 så äggplock och återföring MÅSTE ske vecka 15. Och sprutstart alltså denna vecka. Jag är fokuserad. Eller forcerad som han sa på mammabyteprogrammet igår. 

Idag har jag gjort ALLT som står i min makt för att mensen ska komma. För det första blev jag lurad att den kom imorse och sen kom det inget mer. Efter det har vi haft sex, jag har badat varmt samt masserat magen och legat på spikmatta vilket gjorde jävligt ont. Allt för att mensen ska komma! Resultatet: Nada, zipp, noll! Inget förutom en jävla PMS(?), cravings efter godis, skräpmat och läsk och en stupad diet. Jag känner mig som en slagen hjälte och tanken på att det kanske inte blir någon semester i sommar gör det ännu värre! Kom igen nu menshelvete - show me what you got!

Kommentarer
Postat av: Icka

jävla mensskrälle då du får leka midsommar o hoppa "små grodor" kanske hjälper o mer sex!, ta ett gravtest brukar göra susen ;) kom hit o ta en stötig tur på en av mina hästar, det brukar oxå göra tricket o så ännu lite mer sex så ska det nog gå! ;)

Krams

2011-03-29 @ 21:00:03
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Haha, efter en tur med dina hästar hade det inte räckt med mens utan hela jag hade nog förvandlats till en söndertrampad blodklump tyvärr, haha! ;) Men tack ändå fina du! Kram!

2011-03-29 @ 23:15:03
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Mia

Fy vad jobbigt att behöva ha sån press på sin kropp att "leverera". För oss kom både sommar och juluppehållet i vägen. Håller tummarna iaf!

/Mia

2011-03-30 @ 00:04:03
Postat av: ettvanligtliv

Några gånger har jag märkt att mensen kommer igång efter en orgasm (eller flera ;)). Det har väl att göra med att livmodern drar ihop sig. Annars kan man ju som Icka skrev ta ett graviditetstest, då brukar mensen komma ganska omedelbart efteråt.



Hoppas den kommer alldeles strax så att ni får sätta igång! Kram!

2011-03-30 @ 10:30:16
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Orättvisan.

Mia: Åh NEJ! Vad störigt! Ja, jag antar att det här väl är smällar man får ta i den här karusellen! :(



Ettvanligtliv: Tro mig, jag har provat allt! ;) Men tack för tipsen ändå! :) Får väl köra en runda till på alla tips och tricks idag igen... Suck!

2011-03-30 @ 11:06:10
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Fibula

Håller tummarna!

2011-03-30 @ 20:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0