Musikredaktionen tipsar.

När jag satt och letade typsnitt till den här bloggen så var det ett typsnitt som hette Summertime och då blev jag så väldans sugen på Scarlett Johansson. Om ni inte visste det innan så gör hon en hel bunt bra Tom Waits-covers att lyssna på om man för stunden inte orkar lyssna på Mr. Waits himself. De är som sagt alldeles himla bra och hon är himla fin att lyssna på och man blir sådär alldeles lagom mellow som man gillar att vara då och då. Jag har så mycket musik som jag blir sådär alldeles lagom mellow och får något större i tankarna till. Ganska mycket av den musiken är från innan jag träffade honom. När livet var sådär miserabelt som livet kan vara när man är singel, när man gottar ner sig i musik som man lyssnar på på tåget när man stirrar ut genom fönstret och tänker att Ingen förstår mig!

Vad härligt det var! Kan jag tänka ibland. Men det är ännu härligare att det är över! 
(Det är bara lite tråkigt att jag inte hittar ny musik lika ofta längre.)

Kommentarer
Postat av: Orättvisan.

Hej alla. Vill bara säga att min blogg inte postar inlägget som jag skrivit. Om någon hade hoppats att jag skulle uppdaterat så har jag alltså gjort det men det syns inte. :( Attans.

2011-03-08 @ 22:03:46
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: moi

Jag råkar vara ett stort Tom Waitsfan, och jag tycker kanske att hon gör hans låtar ok, men bara ok. Han gör dem så fantastiskt mycket bättre.



Sedan måste jag säga - men det är ju bara min åsikt - att det finns många som är mer spännande att lyssna på än henne och hade hon inte haft sin skådespelarkarriär hade hon kanske inte haft en sångkarriär?

2011-04-25 @ 21:41:39
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0