Glad.

Jag börjar gråta minst ett par gånger om dagen nu. Oftast när jag inser att jag är gravid och hur jäkla tacksam jag är över det. Det här är absolut inget vi tar för givet och kommer aldrig göra. Någonsin. Däremot är det något vi är väldigt lyckliga över och som vi förtjänar. Jävlar vad vi förtjänar det här. Så som vi har kämpat och gråtit och lidit och till sist på andra försöket (vilket vi är alldeles extra tacksamma för, att det gick redan på andra försöket) så var det vår tur! Jag kommer aldrig att glömma hur det är att vara ofrivilligt barnlös och vi kommer att vara det ända tills vi fått det antal barn vi vill ha. Vi kommer aldrig sluta våndas och vi kommer nog aldrig få uppleva en "normal" (vad det nu är) och avslappnad graviditet. Inte jag i alla fall. 

Varje kväll när jag ska sova så kommer det en känsla över mig som jag inte känner igen: Glädje. När jag ligger där och ska sova så känner jag i hela kroppen att jag är nöjd. Det är en känsla som jag inte kan påminna mig om att jag känt förut. Det känns så bisarrt att helt plötsligt få vara glad. Alla de gånger jag gråtit och undrat: Varför kan jag inte bara få vara glad? Och nu så är jag det. Det är svårt att ta till sig. 

Och samtidigt kommer rädslan. Jag är alldeles vansinnigt livrädd för att gå på ultraljud. Jag förstår inte hur jag ska kunna förmå mig att gå dit. Jag är livrädd. Jag är inte livrädd för att det ska komma blod när jag går på toaletten för jag orkar liksom inte vara livrädd för allt. Men lite orolig är jag eftersom det inte ens gått så lång tid som en vanlig menscykel brukar vara för mig. Jag är rädd för att skriva om mina rädslor. Att om jag sätter dem på pränt så blir de verkliga och kan inträffa. Men jag intalar mig att jag har bloggen för att kunna skriva om rädslor. Bland annat. Och glädje.

Varför är det så svårt att skriva om glädje utan att blanda in lite sorg?

Kommentarer
Postat av: Icka

Var glad så du spricker, men förstår din rädsla...ska verkligen vi äntligen få det vi vill undrandet lixom.

Ja det ska ni!!! =)

NJUT av glädjen, den är din o ingen kan ta det ifrån dej =)

2011-05-03 @ 11:33:41
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: ruht.

Så jädrans mycket gilla på det här inlägget, för jag är SÅ GLAD över att DU är glad!!

.. Och rädd får man vara, varesig du vill det eller ej så kommer du nog vara det under hela graviditeten - men som du säger så har du ju bloggen till dom känslorna :]



storjädransjättekrampårej!

2011-05-03 @ 11:34:19
URL: http://labbstorken.blogspot,.com
Postat av: Orättvisan.

Stor jädrans jättekram på er bägge två! <3

2011-05-03 @ 12:10:22
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Mette

Tyvärr är det nog så att det går hand i hand för oss IVF-are. Så mycket som vi har gått igenom och går igenom, både glädje och sorg, så är det nog svårt att släppa dessa känslor och dela upp dem i två.



Stor bamsekram till dig, Fin

2011-05-03 @ 13:08:28
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Sååå härligt att läsa att du är glad. Förstår att det måste kännas jättekonstigt, men som du skriver...Ni förtjänar det här så jädra mycket!

Tycker det du skrivit var så jättefint. Är det ok att ta med det i boken?



Kram!

2011-05-03 @ 15:02:34
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Orättvisan.

Du har nog rätt, tyvärr, Mette. Man får väl helt enkelt omfamna dem, känslorna, med hull och hår och göra det bästa av situationen! :) Kram fina du!



Klart du får Ettvanligtliv! Jag blir bara ärad och glad! <3 Bara mitt namn får vara med! ;) Kraaam!

2011-05-03 @ 15:56:33
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Haha! Gillar förresten den här delen av din kommentar Ettvanligtliv: "Sååå härligt att läsa att du är glad. Förstår att det måste kännas jättekonstigt" Den sammanfattar det så bra! Hehe!

2011-05-03 @ 16:02:30
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Lina

sv: ja jäkla klänning >< ringde till topshop i göteborg och dom hade inte klänningen i butik och man kan inte returnera den där då. Och jag har inte fått någon returkod av topshop hur mycket jag än mailat dom så jag ät måttligt irriterad. Men någon slags klänning får jag rota fram under veckorna, brukar alltid ordna sig tillslut.



Kommer förresten ihåg hur nervös jag var innan RUL. Trodde seriöst att jag skulle spy på morgonen pga nervositeten men den slapp så fort jag fick se lillan :)



Njuuuuut! :) kraam

2011-05-03 @ 16:17:05
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Mickaela

Det bubblar till av lycka inom mig när jag läser ditt inlägg, hoppas få känna likadant snart, är på ruvardag 8 efter vår första FET.

( Vilken dag testade du?? )



Såå jävla underbart!!!! Glad för er & lycka till

2011-05-03 @ 21:38:00
Postat av: Orättvisan.

Lina: Så jäkla konstigt och så dålig service! Hoppas verkligen det löser sig illa kvickt!



Tack så mycket Mickaela! Jag tjuvtestade RD 10 och TD var med blodprov RD 11! Stort lycka till själv!



Kraam på er!

2011-05-04 @ 10:03:10
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0