Nom nom.

Titta vad jag har ätit ikväll: 



Nya grejen: Gravidsushi! 

Men vad är grejen med att alla måste vara så indiskreta? Jag lyckades viska fram att jag ville ha en sån där "Gravid-sushi" och hon som jobbade där ba: "GRAVID?! Är du GRAVID?!" och jag: "Jaa..." Och hon: "En GRAVID-sushi då!" Till slut fick jag i alla fall min gravid-sushi och min miso-soppa och jag hittade inget om att man inte får äta sjögrässallad så det blev en sån också! NOM NOM! Han gillar inte ens sushi, men bad inte ens om att få gå till donken istället (vilket i och för sig hade varit snällare mot min plånbok). Han beställde 8-bitars, åt 6 bitar så jag fick tolv(!) bitar! Plus misosoppa och sjögrässallad! Åh, det var så jäkla gott. Jag har mått lite dåligt när jag tänkt på sushi under hela graviditeten, men så har jag samtidigt varit sugen och ikväll gav jag vika och det är jag glad för. 

Fast nu får jag förstås sota för det genom att oroa mig för: 
1. Lax. Det står uttryckligen på livsmedelsverkets hemsida att man få äta lax i sushi. Barnmorskan på info-kursen sa det också. Det måste vara ok. 
2. Ingefära. Man kan bota illamående med ingefära men man får inte äta för stora mängder för då kan det orsaka missfall. Vad är för stora mängder?! 

Fast jag tänker att jag kan ju inte sitta här och oroa mig nu, det är ju lite sent. Då borde jag inte ha ätit det från första början. Så nu ska jag inte oroa mig. 

Får man förutom förändrad smak för mat, även förändrad humor när man är gravid? Teven står på i bakgrunden och det är en film som heter Stepbrothers och jag tyckte att just den här scenen var jätterolig: 






(I hemlighet vill jag ha en sån familj när jag blir stor, fast med en snällare pappa.)

Kommentarer
Postat av: Mette

Fina,



Jag vill inte oroa dig, men det där med laxen ska du nog kolla upp. Våran suschibar serverar inte laxbitar...?! Jag tycker själv det är lite luddigt vad man får äta och inte äta, och hur mycket och ofta man får äta olika saker.



Hoppas du mår bra!

Önskar dig en trevlig helg.



<3 KRAM <3

2011-05-28 @ 08:22:59
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: Orättvisan.

Jo, jag ska faktiskt ringa och tvinga till mig ett blodprov hade jag tänkt imorgon. Sen blir det veggie-sushi i fortsättningen för det är fasiken inte lönt att oroa sig alltså.

Men jag tror, och hoppas, attt det är lugnt eftersom det står det överallt.



Kram!

2011-05-29 @ 14:05:22
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Heléne

Hit hittade jag genom att halka på ett bananskal och åh, vad glad jag är för det! Min man och jag behöver ta nya prover (för att jag var sjåpig första vändan och våra prover nu är för gamla för IVF-remiss) men sedan ska vi få ställa oss i kö. Eftersom jag är så rädd för vad som kommer att hända är det otroligt skönt att få läsa din redogörelse och veta att nej, vi är inte ensamma om det här, och jo, det kan faktiskt gå bra.



Dessutom skriver du fantastiskt underhållande! Tack!

2011-05-30 @ 14:55:42
URL: http://helenetroedsson.wordpress.com
Postat av: Orättvisan.

Åh, tack vad glad jag blir Helene! Det var den bästa komplimangen på länge! Det är så roligt att få veta att man kan hjälpa andra i samma situation genom att själv berätta om sin historia.

Och ja, det funkar faktiskt! Om inte första gången så andra eller tredje eller fjärde eller femte eller sjätte och så vidare! Lätt att glömma bara när man är mitt inne i det! Men det är ju helt fantastiskt! Så STORT lycka till på vägen! KRAM!

2011-05-30 @ 21:32:23
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0