Uppdatering.

Jag har liksom varit för trött och illamående för att orka skriva något om kvällarna. Man kan ju skriva om dagarna också i och för sig men då är jag alldeles för upptagen med att vara trött och illamående. Så här kommer nu en uppdatering om helgen: 

Fredag: Han var iväg och drack öl med sina vänner. Med var även en vän till mig som är tillsammans med en vän till honom. När han förstod att en vän skulle berätta att han ska bli pappa ringde han mig i panik och frågade om han också skulle berätta trots att min vän var där (som jag kanske skulle vilja berätta för själv, tänkte han) - men klart han skulle! Det var ju hans dag! Vi hade ju till och med varit på ultraljud! Så efter att vännen hade berättat berättade även han och jag fick ett grattis-samtal där på kvällen. Härligt. 

Lördag: Ofrivilligt barnlösas dag, instiftad av Wilda Mathilda och föreningen Barnlängtan. Jag hade planerat att skriva men under dagen som gick satte jag inte ens på datorn. Skönt. Jag tycker att Wilda Mathilda beskriver känslorna kring barnlöshet så bra här. En annan bra hemsida för nya och gamla ofrivilligt barnlösa är Villhabarn.se.
På kvällen var vi på förferre hos några kompisar och innan hade vi rekat vilka som skulle dit. Det var precis resterande del vänner som vi ville skulle få veta. Så vi berättade och folk blev glada. Vi fick även veta att vi inte kommer att behöva göra fler IVF sen för efter det här barnet kommer det gå av sig själv för då kommer vi SLAPPNA AV. Vilken himla tur att vi fick veta det. Vi som tänkte att det kommer att bli dyrt att producera kommande barn behöver inte längre spara till det eftersom det kommer lösa sig självt. Suck. (Orkar inte ens försöka förklara för dem att anledningen till att sådana mirakel inträffar är att det är väldigt sällan någon är helt steril och som läkarna sa till oss: "Vi kan bara inte säga om det kommer ta ett år eller tio år för er att få ett barn på naturlig väg.") 

Söndag: Slappesöndag. 

Måndag: Har spenderat dagen först med att ringa till vårdcentralen angående laxen jag käkade i fredags. Vårdcentralen bad mig ringa Barnmorska direkt, antagligen för att de tänkte att de skulle lugna mig. Sedan satt jag i telefonkö i en timme (jag skojar inte, tur man är student) och fick sedan prata med en barnmorska som först inte verkade ha någon koll men som sedan läste sig till det jag redan hade läst mig till, nämligen att det inte innebär någon förhöjd risk (vad det nu innebär) att äta rå fisk som i till exempel sushi. Sedan rådde hon mig i sin tur att ringa Infektionskliniken. Där fick jag prata med en mycket trevlig och rolig kvinna som förutom att säga att man inte kan göra något blodprov innan en eventuell smitta brutit ut och att det är yttepytteminirisk för Listeria samt att det bara finns ett tiotal fall per år, sa att om jag hade bott i Japan hade jag inte ens tänkt tanken. Och om det hade varit en lott så hade jag inte vunnit ändå. Hahaha! Så. Summa sumarum: Jag får inte lov att ta ett blodprov, jag har förmodligen inte fått Listeria = Jag måste sluta noja.

Kommande veckan: Slutspurt i skolan. Can't wait. Till helgen åker vi hem till västkusten och berättar för resterande del familj.

Kommentarer
Postat av: Mette

Finaste (O)rättvisan,



Skönt att du fick (någorlunda) bra svar på dina frågor.

Nu är det endast "mamma-sushi" som gäller, lova mig det! ;)



Kramar

2011-05-31 @ 07:47:55
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: langtarefterliten.blogg.se

Jag har gått o väntat på att du ska uppdatera!! :)

Låter mysigt, och vad kul o få berätta för alla.



Haha nästa gång någon säger "slappna av" ligger den riktigt risigt till kan jag säga! =S



Skönt att du kan "släppa suschin"! kram!

2011-05-31 @ 12:50:14
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/
Postat av: ruht

Sluta noja, allt kommer att gå så bra så! :]



kram

2011-05-31 @ 13:26:02
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Hoho, sötnosar!



Mette, den hette ju gravid-sushi! :) Men nästa gång blir det veggie-sushi och det lovar jag! ;)



Kram på er finaste!

2011-05-31 @ 18:23:53
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0