Om den där bägarn...

... som ibland rinner över.
Det är för jävla mycket nu. Jag känner mig trött och utmattad och överarbetad och och och.

Städhjälp alltså - do not do it! Vi köpte flyttstäd på grund av anledning och idag var vi där och kollade, så jäkla slarvigt gjort. Jag hade aldrig godkänt det. Och när man ser att vasken är smutsig och diskbänken och det enda som hade behövts göras är att torka den med Svinto (damn it, jag gjorde det för fan finare själv för ett par veckor sedan) så bryter man ju bara ihop! Hulkade och grät och skrev en lång lista på allt som måste åtgärdas innan vi ska lämna nycklarna IMORGON! Mitt i alltihop får jag sms av en vän som frågar om vi kan fika någon dag, jag svarar att jag absolut inte har någon tid denna veckan, hon skriver och frågar om det inte ens finns tid för en liten kopp kaffe idag? Jag svarar nej tyvärr. Då ringer hon upp och frågar: "Är det verkligen så bra att du stressar som du gör när du är höggravid?!" Nejförihelvete det är klart att det inte är! Jag borde ligga hemma och vila med min jävla foglossning och trötthet men jag frågade ju er för ett par veckor sedan om ni kunde hjälpa oss med det här och ni sa NEJ! Det sa jag inte. Jag sa bara att "Nej, det är klart det inte är men jag har inget val." Åh, vad arg och ledsen jag blir. Trodde dom att jag bad om hjälp för att jävlas eller? Nej, jag bad om hjälp för att jag redan då var handikappad. (Detta är de tjejer som jag bodde med i den lägenheten ett par år innan jag träffade honom, så de har liksom anknytning till lägenheten och har aldrig behövt flyttstäda den.)

Suck.

Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Meh, hon borde ha skyndat dit och hjälpt dig istället! Hoppas allt ordnar sig. Så jobbigt att behöva stressa.

Kramar!

2011-11-29 @ 16:03:41
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Mamma

Lilla gumman! Önskar jag kunde vara där och hjälpa dig, krama dig och bara låta ditt huvud vila i mitt knä medan jag sakta smeker ditt hår och sjunger vaggsånger. Det är nu inte mitt att göra, men tror att du får det i alla fall. Försök att plocka bort lite av måstena, det går, fråga mig. Och du, ont ska man inte behöva ha. Ta reda på vad som kan hjälpa. Älskar dig!

2011-11-29 @ 18:30:11
Postat av: Anonym

Jag flyttstädade en hel lägenhet ensam när jag var på bf -5, både jag och bebis lever. Så jag menar stress och fysiskt arbete är ingen fara, trots att man är höggravid. Riktigt DÅLIGT av din vän att inte erbjuda hjälp. Fy så dåligt, om hon ändå hade tid med fika?!

2011-11-29 @ 19:47:44
Postat av: Orättvisan.

Mamma: Jag älskar dig! Men det hade som sagt varit bättre om det hade varit genomförbart i verkligheten! <3



Till anonym: Ja, nä jag vet ju att det inte är farligt. Det är ju bara det att jag inte KAN göra det pga foglossning. hade jag kunnat hade jag gjort det själv! :)

2011-11-29 @ 20:54:35
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag hade aldrig tvekat att hjälpa en vän med flytt eller städ, spelar ingen roll om vännen är höggravid eller inte men tyvärr tänker inte alla så :(



Så jäkla dåligt gjort av städbolaget att lämna det så men det ska absolut inte du fixa. Ring upp dom och säg att du är missnöjd och att dom får komma och fixa det direkt. Det är så det funkar.



Hoppas du kan pusta ut nu fina du.

Kraaam <3 <3 <3

2011-11-30 @ 04:49:48
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0