To do.

Tja, man kommer ju till en punkt när man gjort alla stora inköp och tänker att nu, NU är vi klara! Och så kommer man på att man glömt allt det där småttiga. Här är en lista på saker vi har kvar att göra (och problemet är ju att jag nu har så mycket foglossning att jag överhuvudtaget inte vill gå ut på stan): 

1. Köpa ett babynest (det har jag beställt nu imorse)
2. Köpa mjuklift (jupp, vi kunde inte enas om vilket som skulle vara bäst, så det fick bli både babynest och mjuklift)
3. Amningsinlägg av ylle (jag är ju lite rädd överlag över att det kommer göra ont att amma och att få mjölkstockning på det vore THE HORROR så såna här måste införskaffas)
4. Amningstopp (har förstått att det ska man ha, eller?)
5. Fler amningsbehåar (Fick två av min fina vän som jobbar på underklädesbutik, men vet inte om det räcker?)
6. Köpa apoteksprodukter, Bepanthen (som vi vanliga dödliga känner mest som världens bästa tatueringssalva) och andra bebismedikamenter
7. Blöjor, nappflaskor, ersättning (ska man köpa sånt innan?)
8. Regnskydd till vagnen

Dessutom har vi kvar att hämta ut den där gratis babyboxen på babyproffsen och så var det något mer som jag glömde bort just som jag skulle skriva det. Hmm... 

I övrigt har jag så mycket julstämning nu att jag måste hindra mig själv från att börja julpynta redan nu. Hur mycket julfreaks jag och han än är och hur många julstjärnor som redan hänger i fönstrena på gatan så skall vi hålla oss till åtminstone lördag med att sätta upp dem!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Köp inte fler amningsBH-ar nu, försök att klara dig på dem du har de första veckorna och köp sen när storleken på brösten har visat sig...

/Åsa

2011-11-24 @ 11:22:23
Postat av: baltazaar

hahah, ja, nu är det näääära näääära :D

2011-11-24 @ 11:51:28
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!¨



Amningstoppar är inte dumt då brösten ska ut i tid och otid:) Garderoben känns ganska "smal" så länge man ammar då det mesta inte är så amningsvänligt :)



Amningsinlägg (engångs) har jag fortfarande stor nytta av då brösten läcker och speciellt ibörjan! Min dotter är 8 veckor idag.



Jag har 4 amningsbh:ar och det är minimum. De tvättas var och varannan dag pga mjölkspill och kladd.



Jag har inte bephanten utan inotyol då den innehåller zink (vilket inte bephanten gör) och även är lite vattenavstötande så den läker bättre (jobbar på apotek :) ).



Jag köpte ett par färdigblandade ersättningspaket i tetrapack på apoteket då jag var rädd att vi skulle behöva det sent en kväll eller liknande. Har det fortfarande i beredskap ifall..



Kram Linda

2011-11-24 @ 15:09:30
Postat av: Orättvisan.

Oj, vad många bra och fina tips! Tack! Detta ska jag absolut tänka på! :)



Kramar på er!

2011-11-24 @ 15:57:52
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag köpte amingsbh:ar som var ett par storlekar förstora på Lindex och de passar både om jag får något mindre eller större bröst än jag har nu så man får ta till:) Jag köpte de innan hon föddes. Nu är det ett himla jobb att ta mig till en affär trots att hon är 8 veckor nu så jag är glad jag handlade innan..

2011-11-24 @ 18:11:46
Postat av: moi

du har väl hämtat ut gratispaketet på apoteksgruppen? och gratispaketet från pampers? :)

2011-11-24 @ 19:07:49
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: moi

håller med om inytiol, så mycket mycket bättre för allt!

2011-11-24 @ 19:08:31
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Hmm, jag provade de jag fått idag, de är på gränsen alltså. Kommer nog att behövas ett par storlekar större, kan tro att jag inte heller kommer vilja röra mig utanför dörren sen! :)



Najje, Apoteksgruppenapoteket (phew) ligger så långt bort så dit orkar jag inte ta mig och vad får man från Pampers? Visste inte att dom hade, tack för tipset! :)

2011-11-24 @ 23:52:13
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Elin

Baby boxen är från pampers:) där finns några blöjor, vi får på KK dom dagar vi stannar så köp ett paket som väntar när ni kommer hem, det har vi gjort;) amningstoppar tror jag på, har köpt 3 linnen så kan man bara ha en kofta över.

2011-11-25 @ 08:51:57
URL: //http://eileenclothes.blogspot.com/
Postat av: Isabel

skickar in en liten kram bara. hihi KRAM!

2011-11-25 @ 15:13:38
URL: http://minelvie.blogg.se/
Postat av: Anna

Vänta med BH till bebben kommit. Jag köpte två innan, de är numera för små. Jag köpte på Apoteket när lillen fötts. Superbra och sköna mot ömma bröst!



Köp Inotyniol, absolut bäst mot röda rumpor!



Glöm inte förlossningsbindor, de behövs...



Tvättlappar i skumgummi istället för tvättlappar.



Ersättning kan vara bra att ha om amningen strular. Vi fick åka och köpa en sen kväll.



Kram

2011-11-25 @ 15:53:31
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Vilja Våga Kunna (Linnea)

Hej igen! :)

Jag orkade mig inte ut i slutet heller, så jag beställde salvor å sånt på familjeapoteket. Rekomenderar Purelan till bröstvårtorna och carriwells amningsskydd med råsiden, de har funkat super bra för mig! (men jag har inte läckt så mycket, har engångs hemma med).

Har carriwells amningsbhar och en topp till natten, stor storleksbredd så man behöver inte vet exakt hur stora de är sen. Men ne, brösten är inte skit snygga utan bygel men va fan...

Vad gäller kläder, linnen som man kan dra ner över axeln är smidigt men nu är jag bekvämmare med att amma och lyfter upp de flesta kläderna, trots att jag måste hålla i bröstet så det är rätt blottat men jag orkar helt enkelt inte krångla mer.

Hoppas de hjälpte nåt! :) Ha det fint!

2011-11-25 @ 19:13:58
Postat av: Orättvisan.

Tack ÄN EN GÅNG för alla fina tips! <3

Men OJ, vad mycket det blev att tänka på helt plötsligt! :) Måste. Skriva. Lista.



Kram på er!

2011-11-25 @ 22:36:11
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med om inotyol, världens bästa salva :) annars funkar faktiskt lite bröstmjölk att smörja med också. Amningsbehåar hittade jag knappt i min storlek så fick specialbeställa, ett helvete då mina redan stora rattar blev 4 storlekar större när mjölken rann till >< så att veta hur mycket dom växer är inte så lätt.



Jag hade aldrig orkat tvätta alla amningsinlägg så körde på engångs. Man kan ju få mjölkstockningar hur som helst.



En jättekram från mig för läste att du kan behöva en <3 <3 <3

2011-11-26 @ 10:52:11
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Tack Lina! <3

Ja, amningsinlägg tänkte jag köra engångs, men jag tänkte på bröstvärmare! :) Kram fina! <3

2011-11-26 @ 23:51:46
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0