Att leva på stenåldern.

På grund av ganska olyckliga omständigheter har vi varken teve, internet eller telefon. Värst av allt är nog att vi inte har varmvatten och att jag struntade i att duscha håret igår när varmvattnet var tillbaka en kort stund. Det skulle jag inte gjort insåg jag imorse när jag fick pudra huvudet fullt av hans torrschampoo för att se någorlunda anständig ut. Tyvärr luktar det bajs, vilket ytterligare spädde på min fräschör. (Duscha gjorde jag kallt.) Inte heller tvättstugan fungerade idag när vi skulle tvätta, vilket egentligen var väntat eftersom det inte finns någon el i hela trapphuset (och således heller icke någon hiss). 

Jag är såååå glad att vi snart, snart, snart (det kan inte bli tillräckligt snart) flyttar och tack vare tristessen som infinner sig kvällar utan internet och teve så har vi redan packat en sådär åtta flyttlådor och fem 25-liters sopsäckar med kläder. Jag upprepar: Fem 25-liters sopsäckar med (mina) kläder. Jag räknar med att det blir minst åtta. Är det normalt? Jag har helt tappat perspektivet. (OBS! OBS! Ska rensa och sälja när vi packar upp.)

Nåväl, det här inlägget kan jag skriva tack vare att min teknikkunnige man kopplat in min mobil som nu alltså fungerar som ett slags modem(?). Så nu vet ni vad min frånvaro från vida världens webb beror på och hur länge den varar kan bara gudarna veta. Jomen. Jaha, nu får jag väl gå och spela wordfeud igen då...

Kommentarer
Postat av: baltazaar

Ja Wordfeud skall icke underskattas :D

2011-10-05 @ 16:29:38
URL: http://baltazaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0