Censur.

Det här inlägget är mammapappa-censurerat, OK? 

Igår var det dags att fylla i den här boken igen, för veckan som gått: 



Såhär känner jag mig: ONT! :(
Jag har ju foglossning i hela jävla kroppen känns det som och kan inte plocka upp en strumpa från golvet utan att jag blir handikappad resten av dagen. 

Det här tänker jag mycket på just nu: Att vi längtar så efter dig! 
No comments. 

Sånt här oroar jag mig över:
De tidigare veckorna är fyllda med oro över om hjärtat slår, om vi ska få se en levande på ultraljudet, om hon sparkar, om hon lever som hon ska, om hennes mormors cancer och nu bara ORKAR JAG INTE OROA MIG MER! Klart jag oroar mig över allt, men vafasen, vilken jävla tråkig fråga. 

Det här längtar jag efter...
... att ha på mig:
  • En tight kjol
Kjolar i alla former är mitt absoluta favoritplagg och jag har precis packat ihop en låda som det står "Icke-gravidkläder i strl XS, S och jeans i strl 26". Hur deppigt som helst men tänker att de och alla snyyyyyygga kjolar ska bli min morot att komma i form sen.
  • Läppstift
Äh, jag kan väl ha läppstift på mig om jag vvill, det har bara inte blivit så. Det innehåller ju en massa kassa parabener och skit så det är väl onödigt. Men ack så snyggt med ett par klarröda läppar.
  • Högklackat!
Jag är inte så mycket för högklackat egentligen, men det är ju snyggt och i somras köpte jag ett par sjukt snygga röda pumps som jag ju inte kan använda nu på grund av mina ballongfötter. Men om ett år så! Eller så...

... att äta/dricka:
  • Salami
  • Brie
  • Vin
Behöver ingen närmare förklaring va? Alla tre är källor till njutning som man ICKE får avnjuta nu. 

...att göra:
  • Färga håret
Har färgat håret en gång under graviditeten och det känns för jävligt när det råttfärgade/gråa kommer fram. Jag måste vara den yngsta människan med grått hår någonsin. Men jag gillar ju inte det där med gifter som kan påverka Pyret negativt i framtiden. Har dessutom precis insett att jag inte kommer lyckas färga håret hemma en sista gång innan förlossningen, hur ska jag lyckas hänga över badkaret? Och färga på salong är det inte tal om! De har aldrig lyckats göra det så jag vill ha det. 
  • Gå på punkspelning
En av mina favoritsysselsättningar, men, har ändå blivit nojjig över volymen och alla fulla punkare som säkert inte visar en tjock mage någon hänsyn. och så sist men inte minst: 
  • ...
Den tomma punkten. Här ville jag skriva: "Ha normalt sex."

Han: "Nääääääe, fy faaan!" 
Jag: "Vadå? Det är ju inte en bok till henne, den är ju för oss, egentligen? Hon ska ju bara hitta den här om 20 år eller något sånt!"
Han: "Nä, fyy faaan vad äckligt! Jag tänker bara om jag skulle hittat något sånt om mina föräldrar! NÄÄE!"
Jag: "Men jag vill att vi ska kunna prata avslappnat om sex och sånt! '...När två vuxna människor tycker om varandra så...'"
Han: "'...Det är när pappa stoppar in sin vidriga äckliga kuk på samma ställe SOM DU kom ifrån - DU som är så FIN!"

Så den fick bli tom. Så vet åtminstone vi att den där tomma punkten betyder: "Ha normalt sex." Det vill säga sex utan oro för blod, utan oro för att mosa någon där inne och, tja, ni vet. 

Och om det skulle visa sig att ni ändå läst det här inlägget fast ni inte fick, mamma och pappa, så kan ni (förutom att skylla er själva) trösta er med att vi aldrig haft sex. Vi har ju gjort IVF.

Kommentarer
Postat av: Emalda

Ha ha det är ju sant ju! Tur för pappa Pirat som kan berätta för piraten om hur hon kom till på ett väldigt cleant sätt! Inget snusk där inte!



Svar: I Halmstad :)



Kram!

2011-10-28 @ 10:46:10
URL: http://plussaplease.wordpress.com/
Postat av: ruht

Hahahaha, förlååååt men nu sitter jag här i min ensamhet och garvar högt så att tårarna sprutar - japp det gäller sexpunkten och erat samtal. Hahahahaha. Ååååh så bra! :]



För örvigt.. Oroa dig inte så mycket! Håret kommer snart ändå inte synas i dagsljus då det dels kommer att vara mörkt konstant i hela jädrans Sverige snart + att det är "på med mössan"-dags..

Din fina mamma kommer att må bra snart! Och ni kommer att få en underbart fin och ljuvlig dotter..

.. Det är bara lite uppförsbacke ibland.

<3 <3 <3 KRAMAR!

2011-10-28 @ 11:13:42
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: baltazaar

Hahhahahahah, förlåt men jag skrattar så jag döööööör, hahahahahha :D Du är så jävla härlig!!! Och din man också! Hahahahahah

2011-10-28 @ 11:20:35
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha för den sista raden - tänk att man kan i princip vara oskuld och ändå få barn. Jesus måste ju ha varit ett ivf-barn!

2011-10-28 @ 14:52:50
Postat av: Elin

HAHA precis som man känne rigen sig;) Vi brukar säga att ingen brådska med giftermål, vi har då inte handlat i synd, sex behövs inte för att bli gravid...man måste skoja bort det ibland och vi bryr oss ju varken om synd eller normer men vi vill nog gifta oss en, kom bara en jävligt dyr behandling emellan.

2011-10-28 @ 15:53:47
URL: http://eileenclothes.blogspot.com/
Postat av: Lina

Haha tokar :) du oroar dig alldeles för mycket vännen. Skulle ha umgåtts lite med mig jag är typ helt bekymmersfri :P asskönt!

2011-10-29 @ 11:23:45
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Mamma

Haha! Jag vet ju i alla fall hur du och dina bröder blev till. Det var för att vi älskade med varandra för att vi älskar varandra. Puss

2011-10-29 @ 17:37:45
Postat av: Orättvisan.

Men mamma! Uää! TRE gånger ja! ;)

2011-10-29 @ 20:50:53
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Haha, vad härliga ni är! :)

2011-10-30 @ 12:42:03
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Isabel

haha ni är så roliga =)

2011-10-31 @ 00:54:07
URL: http://minelvie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0