Tjöpt.

Just ja, det blev ju vecka 30 och hur overkligt det än är att det faktiskt FINNS en liten bebis där inne så är det ju så att jag och även han insåg att nu är det bara 10 (+ett par dagar mer eller mindre) veckor kvar och det kanske, kaaaanske är dags att börja tänka på något annat än att packa upp kartonger (som jag ändå inte kan eftersom foglossningen kills me) och börja införskaffa lite nödvändigheter helt plöstligt! (Drar efter andan efter världens längsta och mest osammanhängande mening?)

Nåväl, här är en lista på saker som vi köpt, förutom kläder: 
1. Världens (och då menar jag väääärldens) finaste barnvagn. En pärla i vinrött sammet. 

Japp, och det var den listan det. Spjälsäng ska vi förmodligen ha min gamla, annars ska vi köpa en billigt av ett par vänner. De första månaderna tänker vi samsova om det funkar och till det ska vi köpa ett babynest. Om inte samsovningen fungerar ska vi ta bort ena långsidan på spjälsängen och ha den mot sängen så att jag har henne nära och kan amma enkelt utan att behöva gå upp om natten. 

Vi fick 400 Euro av hans fastrar (ja, där nere i söder gillar de det där med familj och den ena fastern har själv inga barn och den andra har inga barnbarn) att köpa något till lillan för så ikväll beställde vi en sån här: 



Och en sån här: 



Båda två är från Babybjörns Retrokollektion som de har för att fira sitt 50-årsjubileum. Dessa två ting och babynestet är nog de enda "stora" sakerna vi kommer att köpa i nyskick. Jag tycker det känns sådär att köpa nya saker som kostar multum när man kan köpa likadana på Blocket eller Tradera för mindre än halva priset. Men de här har vi ändå kikat på länge eftersom de är såå fina och är det något vi får lov att köpa till fullpris så är det dessa. (Inre försvarstal.) Fasen, nu kom jag på att vi ska köpa ett skötbord till badkaret i nyskick också och så vidare och så vidare. Helt enkelt: Det som inte finns på Blocket eller Tradera eller i vänners eller familjs ägo kommer vi att köpa nytt, såklart! 

Nåväl, detta är jag och lillan i fredags i vecka 30 (29+0), i den beboeliga delen av nya lyan: 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jätte fina baby Björn, hade jag inte fått bärsele och babysitter från min storebror som han köpt sjukt billigt på Ullared hade jag åxå slagit till på dom två som du ska köpa. Dom är helt perfekta:) lite nytt lite gammalt (ärvt) lite från Blocket och lite presenter, det är väl en perfekt kompott:)

2011-10-23 @ 22:57:44
URL: //http://eileenclothes.blogspot.com/
Postat av: ruht.

Du är enorm[höhö]t fin <3 !! Tänk va mysigt hon har det därinne o tänk vad ännu mysigare det kommer bli när hon kläcks om några veckor.. Ååh ljuvligt!

Och babybjörn sittern o selet = såååååå fint!!!

massa kram!!

2011-10-24 @ 06:51:01
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: Emalda

Ja, du har då en sund inställning. Det kan inte vara lätt att värja sig inför allt som reklamen säger att man bara måste ha till sin bebis. Helt undebart fin bärsele ju. Och jättefin bild på the mother to be :) Du, kan man inte få se en bild på sammetsvagnen? Kram på dig fina

2011-10-24 @ 09:00:13
URL: http://plussaplease.wordpress.com/
Postat av: Lina

Haha vilka spelnördar vi har :) andy spelade rätt mycket innan men nu är det mest när jag däckat på kvällen för man har inte riktigt lika mycket tid till sånt när man har barn. När vilda var bebis gick det utmärkt dock... bildbevis ----> http://dayviews.com/vilda09/371233924/ (hoppas länken funka).



Jisses vad tiden går fort, att det redan är v 30 :O så fin du är med. Go och rund hihi! Babysittern va ju för snygg en sån vill jag ha med. Skulle däremot aldrig köpa en babybjörn sele men det är en smaksak.



Nu sitter jag och väntar på att kliniken ska ringa och säga om jag är nedreglerad så att jag kan börja spruta :) men det känns inte som att jag är det så får se.



Kram <3 <3

2011-10-24 @ 12:09:47
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Mette

Wow, fina Du och magen i siluett...I löööv it!!! :)



Kramar

2011-10-25 @ 09:49:52
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Åh vilken fin bild på er båda :) <3

Kramar <3

2011-10-25 @ 17:22:25
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Åh, vilka snygga! VI har också skaffat en Babybjörn, en begagnad. Den lär säkert användas, har hört den är oumbärlig :-) En babysitter har Houdini skrivit upp på sin julklappslista ;)

2011-10-25 @ 20:40:48
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Kakan

Åh vad fina, var kan man beställa dem?

2011-10-26 @ 17:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0