Drömmar.

Ibland så sitter jag och läser den här bloggen och drömmer mig bort till: 

1. Barn. Det gills nästan inte, barn står etta på alla mina drömlistor just nu. Så mycket etta att man knappt ens behöver nämna det. Det ska helst vara tre men av vilken sort spelar ingen roll. Inte så länge de ärver hans sinne för musik och gärna hans utseende också. Men det spelar inte heller någon roll. Helst ska de vara fyra eller fem eller sex stycken men det går bra bara vi får ett tack. 

2. Hus på landet! Inte i ett samhälle utan utan grannar gärna med öppna åkrar runtomkring och så ska det inte vara sönderrenoverat utan vi ska kunna renovera det så som vi vill ha det. Det får gärna ingå en loge så vi kan hålla på med våra kreativa aktiviteter. Eller ett stall som man kan slakta och bygga om på riktigt konstnärsmanér. Alla våra vänner ska komma på påsk och på midsommar eller bara en helg då och då och det ska alltid finnas plats för alla som vill. På julen kommer våra familjer och vi ska alltid fira jul så som vi gjorde när jag var liten. 

Ja, det är väl de två grejerna jag drömmer om. Men så inser jag att för att kunna uppfylla dröm nummer 2 måste vi först: 

1. Plugga färdigt. Plugga färdigt och skaffa jobb. Det är väl däri det mest kritiska ligger. Tänk om det inte finns några jobb? Han kommer ju få jobb lätt som en plätt sålänge vi befinner oss i storstadsområdet eller på pendlingsavstånd, men han är ju inte färdigpluggad på flera år.

Och så dyker det upp några frågor:  

Måste man verkligen plugga färdigt för att köpa hus? 
Kommer jag klara mig så där mitt ute på landet utan vänner och storstadsbrus i närheten? 

Helst av allt vill jag att mina barn ska få växa upp som jag gjorde - alldeles löjligt idyllisk. Jag inser att de inte kommer få växa upp fullt lika idylliskt på grund av flera olika anledningar men man kan ju i alla fall eftersträva att det ska bli så bra som möjligt. Han däremot har någon krass syn att kidsen ska växa upp i innerstan bland de andra kidsen som spenderar somrarna på innergården och kastar sten på fåglarna för att de ska få lära sig hur verkligheten ser ut. Jag har lärt mig hur verkligheten ser ut utan att växa upp så. Jag tror att det är svårt att undgå och jag tror att det kan bli bra folk av dem ändå sålänge de har vettiga föräldrar.

Kommentarer
Postat av: ruht.

Känner igen mig i varenda tanke i ovanstående inlägg.. Inklusive det att även jag är inne på hennes blogg då o då, och samtidigt som jag smådrömmer om en liknande situation som hennes, så kan jag tyvärr inte riktigt släppa avundsjuk tankarna som dyker upp när jag är där och läser.. Hatar att känna avundsjuka.



Men snart är vi också där.. Kanske inte i norrland på landet, men dock i mammarollen :]. .. Det tror jag stenhårt på!!

Kram!

2011-03-20 @ 21:36:56
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: ruht.

Känner igen mig i varenda tanke i ovanstående inlägg.. Inklusive det att även jag är inne på hennes blogg då o då, och samtidigt som jag smådrömmer om en liknande situation som hennes, så kan jag tyvärr inte riktigt släppa avundsjuk tankarna som dyker upp när jag är där och läser.. Hatar att känna avundsjuka.



Men snart är vi också där.. Kanske inte i norrland på landet, men dock i mammarollen :]. .. Det tror jag stenhårt på!!

Kram!

2011-03-20 @ 21:38:51
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: moi

Man måste inte, men det kan vara svårt med lån om man pluggar. Låneställen är så kinkiga och vill att man ska betala varje månad tyvärr ;-)

2011-03-20 @ 23:42:54
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Usch ja, förstår precis vad du menar. Jag känner likadant. Det sticker till i hjärtat.

Men som sagt: Snart är det vår tur! :)



Typiskt Moi. Men vi har så hög hyra så jag tänker att det borde bli ungefär lika samma, men strunt i det. Jag har blivit övertalad att det inte blir något hus på ett par år. :/



Kram!

2011-03-21 @ 08:27:10
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gillar dina drömmar. Det där huset på landet. Det är värt allt. Vi köpte ett sådant hus och det ger banne mig ro i själen. Vill inte tillbaka till Sthlm igen.



Kram

2011-03-21 @ 10:11:45
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Orättvisan.

Åh vad fint Anna! Det gör att jag längtar ÄNNU mer! :)



Grattis på födelsedagen igen! Kram!



2011-03-21 @ 16:32:14
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0