RMC - gotta love them.

(Det låter som en hiphop-låt?)

Ah, vad de är fina på RMC! Jag undrar om cheferna vet om att de anställt de mest kompetenta, trevliga och sympatiska människorna i världen? Allt det här talar mot mina fördomar om vårdpersonal som oengagerade zombies som bara bryr sig om kaffepauserna (jag vet, jag har varit där). Jag är väldigt nöjd med att ha blivit motbevisad. Inte bara att de är grymma, bra, hjälpsamma, tröstande om det behövs, utan det känns även ibland som om de allihop gått igenom det här själva. Som om det vore ett kriterie att överhuvudtaget bli anställd där. 

- Jaa, så undrar vi... Har du själv varit barnlös?
- Jepp. 
- You're hired! 

Nu spekulerar jag bara men det är fler än en gång som jag hört orden "vi som går igenom det här". 
Hon jag talade med idag var glad, pepp, supertrevlig, väldigt skånsk och likadan som jag; det vill säga - pratade mycket och gärna. Perfect match sådär på morgonkvisten. Vi hade säkert kunnat prata hela förmiddagen om det hade varit så. Men summan av kardemumman var i alla fall att om mensen kommer i helgen är det ok att börja spruta. Om mensen kommer nästa helg kan jag också bara börja spruta. Jag behöver inte ringa tit som tätt för att fråga om det är ok. Det är ok. Jag är inplanerad i schemat. (Behöver jag säga en gång till att jag är laddad?)

Idag har jag lekt hemmafru - städat, diskat, handlat, torkat upp kattkräks, torkat upp kattkiss (kattfan), bakat, hällt upp godis, blandat dippa, köpt två olika chipssorter vilka båda är nya varianter av hans favoritchirre och snart ska jag förbereda maten så att allt vi behöver göra sen är att njuuuuta av fredagen. (Allt detta när det enda jag egentligen borde ha gjort är att plugga. Ooops.) Kan undra vad vi ska titta på ikväll bara nu när På Spåret är slut? Så ska det låta känns inte som my kinda' fredagsnöje såattsäga. 

Trevlig helg på er gott folk! 


Kommentarer
Postat av: ruht.

Sprutor? Que? Nu hänger jag fasen inte med i svängen här.. [Ingen har sagt något om sprutor till mig, bara Äl-stickor].

Skönt dock att dom är så trevliga! Lite avis.. Jag vill att mina också ska vara jätte trevliga.

Hmmpf :]. Det händer ju faktiskt inte så jätte ofta att dom är snälla på sjukhus & dylikt.

Hahaha, och tankarna om fredagskvällen känner jag igen! Vad ska man kolla på nu?

Hoppas ni får en trevlig kväll!

Kram!!

2011-03-18 @ 15:23:57
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Vad härligt det är med sådanna människor! Måste bara fråga... har ni provat insemination och hormonsprutor? Tycker att det är konstigt att din läkare inte vill diagnostisera dig, om du nu själv tror att du har pco.. Kan ju vara bra att veta menar jag.



Man kan ju självdiagnostisera också om man tittar på bilderna när man är på VUL, alltså innan man tar hormoner :) Har du över 10 äggblåsor är det pco.



Skönt att du får börja med sprutorna snart!

Kram!

2011-03-18 @ 15:45:31
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Orättvisan.

Ruht: Vi ska ju inte göra FET ju! ;) Vi fick inga till frysen så vi kommer köra hela baletten från början igen! Inte så ball men a woman’s gotta do what a woman’s gotta do! Tackolov är det ju korta iaf.

Åh, isf önskar jag att alla ska få gå på RMC Malmö! Det är ju inte som att de inte tjänar på att vara lite trevliga liksom!



EttVanligtLiv: Nä, insemination hade varit lönlöst på oss eftersom vi har manlig faktor. Det finns inte tillräckligt många sperms helt enkelt. Det är också därför de inte ha lust att diagnostisera mig. Hela citatet löd: ”Vi är inte intresserade av att diagnostisera dig, vi är bara fokuserade på att få dig gravid!” På ett sätt hade det varit skönt att veta OM och VAD som skulle vara felet på mig, men på ett annat sätt vet jag att om jag hade velat veta det hade ju säkert utredningen tagit betydligt längre tid och det vill jag inte! I’m done! ;)

Ang. Självdiagnostisering – jag har ingen aning om hur många äggblåsor jag har utan stimulering, den enda gången jag gjort VUL då fick inte jag se. Men funderar på att begära ut mina journaler!



Hoppas ni får en fantastisk helg! Stora kramar!

2011-03-18 @ 16:00:14
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

"den enda gången jag gjort VUL utan stimulering fick inte jag se" skulle det stå! :)

2011-03-18 @ 16:01:37
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0