Kodat.

Det är nog inte så många som kan tyda det här sms:et som jag skickade till honom innan:

"Det gick bra! Ungefär samma som förra gången: 7 fina på 10 mm som behöver en äggstra (höhö) boost. Ikv 150 IE, im 125 IE, VUL mån, ÄP tor." 

Men ni kan! 
Jävla trevliga de är där på RMC alltså. Lördag morgon och allt! 
Så som sagt, idag var det fortfarande en fin slemhinna och 7 ägg på runt 10 mm. Dessutom sa han att jag är en farlig kvinna med tusentals små äggblåsor som absolut inte får stimuleras för då blir det helt plötsligt 30-40 stycken istället och det vill vi inte! Så vi håller tummarna för de här små godbitarna. 

Sedan gick jag till sjukhusapoteket och stod utanför och väntade på att de skulle öppna som en annan pensionär. Idag var de inte lika diskreta och jag var först ut när apotekarkvinnan ropade: "ÄR DET PUREGON DU SKA HA?!" Som tur var var det bara pensionärer och ett annat par som jag redan hade sett på RMC där och de hade väl samma ärende som jag får jag anta. 

To be continued...



Kommentarer
Postat av: Mette

Äggstra boost..haha...du är klyftig och roligt, du! ;)

Håller tummarna att allt går bra.



Kram!

2011-04-09 @ 11:30:33
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: Icka

haha jo dessa förkortningar trodde ja att ja aaaldri skulle lära mej men är numera xpert! =)

kram på dej

2011-04-09 @ 11:36:38
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Höhöhö, man tackar! Pun INTENDED som jag brukar säga! ;)



Kram på er fina!

2011-04-09 @ 11:42:18
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Hon

haha, sitter och flinar åt ditt kodade meddelande. det är lite sorgligt med samtidigt roligt att man fattar precis vad det betyder. egentligen ska ju ingen av oss behöva kunna de där förkortningarna, iallafall inte av de skäl att vi är barnlösa.



kram!

2011-04-09 @ 13:09:49
Postat av: Lotta

Hej fina du! Jag känner inte dig, men brukar titta in här ibland för se hur det går för er. Jag och min man är precis samma sits. Första omgången var totalt misslyckat, blev t o m inget ET. Men skam den som ger sig så på't igen, och nu blir det ÄP i slutet av veckan, ska på 2:a VUL imorgon. Jag använde puregon första gången men provar menopur denna gång, för att förhoppningsvis få fler ägg.



Ville bara sända dig en varm styrkekram och tanke från en som går igenom samma sak.. Och all kred till dig som delar med dig om dina tankar och upplevelser på denna resa, det har hjälpt mig mycket och fått mig att inse att jag absolut inte är ensam i hela världen om att vara drabbad av ofrivillig barnlöshet, även om det ibland känns så...



Kram från en hormonstinn medmänniska ;-)



2011-04-10 @ 12:19:12
Postat av: Baltazaar Admin

Hoppas att allt går bra nu! håller tummarna!

2011-04-10 @ 13:11:26
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Hon: Eller hur... Tråkigt nog får vi lära oss massor med onödiga grejer under det här, men förhoppningsvis får vi även med oss en del nyttiga grejer, typ ödmjukhet, inför livet! :) Kram!



Lotta: Hej! Tack för dina fina ord! Det var inte roligt att höra att ni gjort ett misslyckat försök, utan ens ET, men då drog de väl iaf inga poäng/försök (om man ska vara onödigt positiv)?

Jag ska också på VUL imorgon och ÄP i slutet av veckan, så jag håller tummarna för oss! Lycka till!



Kram!

2011-04-10 @ 18:52:43
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt, det ser bra ut :-)

2011-04-11 @ 09:16:08
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: langtarefterliten.blogg.se

Skönt att det såg bra ut på vul! Nu är vi båda snart vid ÄP! =) Spännande! =)Kram!

2011-04-11 @ 10:32:31
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0