Öl-fail.

Suck. 
Idag har det ju som bekant varit himla jättefint väder. Vi satt i parken ett tag och käkade var sin glass och sen bestämde vi oss för att ta en öl på en uteservering. På första stället var det bara "Nej. Det har vi inte." På andra stället var det en finnig tonåring som nog inte förstod vad jag frågade efter utan föreslog att jag skulle ta en folköl istället. Vi gav upp och gick hem. 

Efter en skitmysig påskmiddag blev jag övetalad att hänga med ut och vi skulle till ett ställe som är känt för att ha ganska många ölsorter. "Och där är ändå nästan ingen vi känner" sa de vi hade käkat middag med. Nemas problemas, tänkte jag, det ska bli kul att komma ut lite! När vi kom dit (jag och tjejerna, han kom en liten stund efter) och skulle beställa öl så fanns det ingen alkoholfri öl. "Men vi har en 2.8:a?" Ääh, nejtack. Säger jag att jag vill ha en alkoholfri öl så vill jag väl för fan inte ha en folköl? Eller? Brukar gravida kvinnor i allmänhet dricka alkohol? Brukar nyktra alkoholister gilla om man föreslår att de ska dricka något med alkohol i? (Nu vet jag i och för sig inte om nyktra alkoholister ens överväger att dricka alkoholsubstitut? Kanske inte.) Kontentan är i alla fall att om man ber om något alkoholfritt så brukar det väl vara på grund av en specifik anledning eller?
Jag blev något störd och överraskad av situationen och av dagens tidigare nederlag så jag köpte en öl till honom och så gick vi till uteserveringen. Där tio, femton av våra andra vänner (som inte vet om något) satt. Jag fick panik. Försökte prata med vänner jag inte träffat på länge men kunde varken lyssna eller konversera medans min hjärna ropade "Fly! Fly!" Jag satt där och höll min (hans) öl i handen utan att ens smutta på den och försökte paniksms:a till honom samtidigt. När han kom sa jag bara "Vi går hem" och så ställde vi ölen på ett bord och gick. Mycket märkligt beteende. Helt klart misstänksamt och konstigt. Men jag kunde verkligen inte komma på något rationellt att göra när min hjärna panikade. Jag borde bara stannat hemma. "Ginger ale i ett glas ser ut som öl" löd ett välvilligt sms. Men nä. Det gör det inte. Det ser ut som äppeljuice.
Jag orkar verkligen inte med risken att folk börjar spekulera innan vi ens vet om det finns något att spekulera om. Snöpligt slut på en annars supermysig dag. 
Suck. 

By the way. Här är en debattartikel som är relevant för oss IVF:are och våra män (för det är väl knappt, och tyvärr, några män som varken läser eller skriver om det här?) Intressant och han håller med. I vanlig ordning puckon som kommenterar. Läs kommentarerna om ni vill bli förbannade, låt bli annars.

Kommentarer
Postat av: langtarefterliten

Ja som du vet håller jag verkligen med om att det är sjukt. Skaffa barn ska vara något fint.

Just därför följde jag med honom in på en vanlig toa o vi hade en mysig stund -tillsammans-



Drack varken vin eller kaffe på påskmiddagen igår, man vill verkligen inte att folk ska misstänka, men vad ska man göra, låsa in sig hemma? =/



Hoppas vi får plussa nu båda två vännen! Kraam

2011-04-24 @ 11:03:16
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag blir mörkrädd av alla idiotiska och förlegade kommentarer. Så mycket okunskap!

2011-04-27 @ 13:54:25
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Mia

Det är en svår situation det där, när man inte vill att folk ska spekulera. Förstår din panik:-)



Och tack för länken till debattartikeln! Väldigt bra artikel. Min man mådde jättedåligt av de där båsen och tidningarna på KS. Han var tvungen att åka dit när vi började vår fertilitetsutredning. Pga hur det var, och hur han blev bemött, bytte vi klinik till en privatklinik.

2011-04-30 @ 08:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0