IVF och det dära...

Jag (liksom många med mig) är helt säker på att Vickan och Daniel gjort IVF. Hallå, han har genomgått en njurtransplantation och vem som helst fattar väl vad sådana starka mediciner som man måste ta för att kroppen inte ska stöta bort det nya organet kan göra med spermierna. På Universitetet har jag fått lära mig att vara källkritisk, men just den kunskapen tycker jag inte att jag behöver tillämpa i verkliga livet. Jag googlade och hittade det här vattentäta "beviset" för att de gjort IVF och när det står på Familjeliv är det väl inte en själ som tvivlar på att det är sant? Nej, skämt åsido, jag tror verkligen att det är så och OM det är så hoppas jag att de så småningom kommer att gå ut med det. Tänk vad det skulle göra för IVF-Sverige! Och så kan man väl tänka på hur Victoria i sådana fall måste ha känt under Nobelmiddagen när hon fick chans att samtala med IVF-faderns närmaste, häftigt! Nu är ju jag så långt bort från rojalist som man kan komma, vilket jag känner att jag vill förtydliga, men jag förstår också värdet i att offentliga personer är öppna med att de genomgått IVF och vilken betydelse det kan ha. Dessutom känner jag extra med alla som har svårt att få barn och gläds extra med dem. Vilken lycka!

Kommentarer
Postat av: baltazaar

Hahah, Zinfandel...:)

Men ja, jag tror som du! Har inget belägg, men TROR!

Det hade varit helt fantastiskt om de hade gått ut med det. Skulle det "smyga ut" och de blir tvungna att bekräfta, blir det ju hemskt...att de försökt smyga med det!Som om de vore sämre människor för att de inte kunnat naturligt. Jag ska säga till alla att vi har en liten provrörsbebis i magen. Det är inget att skämmas för och ju fler som hör hur vanligt det är, desto bättre!

Det finns många som tycker ""-det finns så många barn utan föräldrar, varför kan ni inte ta ett av dom? eller -vi är ändå för många på jorden, kan man inte få barn naturligt, då är det inte meningen att man ska ha barn alls!"" Jag vill nita såna människor.

2011-08-22 @ 12:04:09
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Hahahaha, jag med! Sen att man ju självklart går i de tankarna själv då och då, det ska väl de utan kunskap om sånt här skita i!



Jag är också helt öppen med det, även om det kommer fram mer och mer sällan ju mer man växer. I början var det många som frågade "Var det planerat?" och så vidare och då var det ju enkelt att säga att det är VÄLDIGT planerat, haha. Nuförtiden kan jag då och då säga i förbifarten att "jo, vi har ju gjort IVF och så blablabla" och då blir folk helt tysta och ställda och vet inte hur de ska hantera det, haha, det är också ganska roligt faktiskt. :)

2011-08-22 @ 12:36:02
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tror åxå att dom gjort IVF grundat på samma som ni andra och hoppas verkligen att dom går ut med det till allmänheten.

Jag var på stor 40 års fest i lördags och fick många glada tillrop om min mage, så kom vi att prata syskon och en gubbe sa, ja men ni hinner få många barn så unga som ni är...svarade bara att det ska vi nog inte hoppas på då detta är ett provrörsbarn och jag är 37 år och äggen är på väg att ta slut, han blev först paff men sen så önskade han oss ännu mera lycka till och stort grattis till vår graviditet.

2011-08-22 @ 13:47:28
URL: http://eileenclothes.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Nämen! Visste inte att du hade blogg! den ska jag spana in sen!

Haha, vad rolig reaktion och roligt också att han sedan blev EXTRA glad för er skull! Underbart när folk kan ta det till sig!

2011-08-22 @ 13:54:33
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: J.

Tror också att det är ett IVF-barn. Dock tror jag inte att de kommer gå ut offentligt med det. tyvärr. Det skulle ju annars vara sjukt bra. Men nej, jag tror nog inte det..

2011-08-22 @ 14:03:15
Postat av: Anna

Det vore väldigt spännande om det är ett barn som skapats via ett provrör. De vore fina ambassadörer för IVF i Sverige :)



Om det är sant så hoppades man att de vågar "komma ut". Vickan känns ju som en väldigt modern kvinna så varför inte. Det är ju absolut inget att skämmas över!

2011-08-22 @ 16:11:06
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Uma

Hej min kära Orättvisa! Vad underbart att se lilla skrutten leka tunt i tickern. Kram

2011-08-22 @ 20:42:15
URL: http://umamma2011.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Ja hoppas verkligen att de går ut med det isåfall! Skulle säkert som du skriver göra underverk för oss andra.

Kramar <3

2011-08-22 @ 23:04:42
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: langtarefterliten.blogg.se

Tror också det kan vara så, och jag hoppas verkligen de kommer välja att gå ut med det i så fall! Kommer verkligen inte smyga med det som gravid, bara nu innan, vi valt att göra det. Kram

2011-08-24 @ 19:21:44
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0