Lägesrapport.

Idag har jag gråtit två gånger. En gång när jag pratade med honom och en gång när jag pratade med mamma. 

Anledningen är denna: 

På jobbet imorse var jag tvungen att springa på toa heeela tiden - panik - urinvägsinfektion! Så jag ringde in en kollega och sen satte jag mig att ringa Cura. Där var i princip alla på semester. Så jag ringde vårdcentralen, som gav mig ett nummer att ringa först på eftermiddagen. Sen ringde dumma naiva jag Barnmorska Direkt som, tro't eller ej, gjorde det igen! Bort sig alltså. De skällde ut mig för att Cura inte kunde ta emot mig. Suck! Ja, sen gick jag hem och ringde Cura igen och sen ringde en barnmorska upp. Hon sa att jag gärna får komma och lämna urinprov imorgonbitti. Sen ringde jag läkaren och var där nu ikväll med ett urinprov. Snabbt och lätt och hon i labbet gav mig ett nytt provrör "till nästa gång!" 

Urinprovet såg perfekt ut, men de skulle skicka det till odling i alla fall. Jag förstår inte vad det är som gör mig så jädrans orolig att jag jagar upp mig så mycket att jag måste ringa någon och gråta. Sån jäkla oro hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Lina

Men gumman :( att springa på toa hela tiden är ju faktiskt inget ovanligt när man är gravid. Men UVI svider väll med? Hoppas det bara är nerverna inför RUL och att du blir lugnare sen.



Kram!

2011-08-02 @ 21:34:26
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag hade i princip samma känslor som dig.. Oro, oro, oro. Och vetskapen om att man själv är ansvarig över sin kropp och därmed ansvarig över sitt barns liv och välmående! Det är tungt! Särskilt efter man genomgått IVF o i svängar varit besviken på sin kropp som "inte fungerar som den ska/inte vill bli gravid/inte behåller barn" osv.. Så, försök helt enkelt bara vara snäll mot dig själv! Det är mitt enda råd! Och jag kan garantera att det blir lättare efter RUL och efter att du börjat känna barnet! Jag är i v. 28 nu och är inte på långa vägar lika orolig som i början.. Nu vet och känner jag ju att den lille lever runt därinne, varje dag!! Lycka till!!

2011-08-04 @ 16:33:48
Postat av: Elin

Ja varför kan vi inte bara få njuta nu när vi äntligen är gravida?!

Kissa gör jag precis hela tiden, dag som natt, beror nog på både oro, mer som ska renas i kroppen och ibland lägger sig pyret på blåsan och nästan inget kiss alls får plats innan den är full. Snart ska du på RUL och träffa härliga B-M, fråga allt du vill veta, hon svarar och kan en hel massa vet du. Stor Kram!

2011-08-07 @ 00:04:29
URL: //http://eileenclothes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0