Angående faderskap.

Jo, för ett par veckor sedan var vi ju som sagt på Familjerättsbyrån för att skriva på faderskapspapprena. Men det är ju så konstigt, och jag kan inte förstå, VARFÖR i hela fridens namn behöver de medgivandet som han skrev på på RMC? 

1. Om jag inte hade råkat säga att det var ett provrörsbarn (som man säger till vanliga dödliga) hade vi ju inte behövt skicka in det där medgivandet? 
2. Vad ska de med det till? Som sagt, han är väl redan extra mycket pappa eftersom det omöjligt kan finnas någon annan pappa. Det är ju andra (vanliga dödliga) som kan gå ut och ligga med någon annan i ägglossningstider så varför ska inte de skriva på ett medgivandepapper? 
3. Varför skriver man ett sådant medgivande över huvudtaget? Och dessutom bara mannen? På pappret står det (på ett ungefär, vi har skickat in det nu): "Jag godkänner att mina spermier får befrukta ett ägg som sedan placeras i min sambo/äkta maka" och dessutom kan man ÅTERKALLA det godkännandet. Vad händer då om jag får fråga? 
4. Varför får inte jag skriva på ett medgivande om att mina ägg får befruktas av hans spermier och sedan stoppas tillbaka i min kropp? 

Åh, jag blir så irriterad! Vi blir så irriterade!

Kommentarer
Postat av: langtarefterliten

Åh!!!!

8 dagar kvar till bf! Ni måste vara spända nu! När som helst kan ni bli föräldrar! ♥♥

Jag åker ju ut o reser på lördag och kommer inte hem föräns mitten av januari och jag kan tänka mig och hoppas att då har ni redan blivit föräldrar.

Kanske kikar in snabbt under semestern, men dte är inte säkert. Så, vill önska dig och er STORT lycka till med vad som komma skall! Förlossningen och starten som nyblivna föräldrar! Vilket kommer ske, snart! Wiii! :) Kommer tänka på er, ser fram emot att gå in o läsa bloggen igen! Stor kram till er båda, och återigen STORT LYCKA TILL!!!!!! ♥♥

2011-12-28 @ 23:18:58
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/
Postat av: baltazaar

Märkligt... Min man fick skriva på ett sånt precis i början, innan första insättningen, och sen har vi båda fått skriva på frys-papper, att vi vill frysa och tina och så... men ingenting nu? Tror du det kommer eller är det nåt med ert landting kanske?

2011-12-29 @ 11:19:45
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Längtarefterliten: Ha nu en alldeles underbar semester så hörs vi när ni kommer hem! <3 Och TACK för lyckönskningarna! :) Kramar till er båda!



Baltazaar: Ja alltså, det skrev han på innan första försöket och sen har det inte varit mer med det förrän vi var på Familjerättsbyrån som sagt, vilket man måste göra om man inte är gifta. Men det är ni va? Fast jag vet inte om man måste det när man gjort IVF ändå, men det tror jag inte. Undrar vad som händer om man gifter sig på vägen, som Ruht... Hmm...

2011-12-29 @ 14:30:01
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0