Packa pappas kappsäck.

Joooomeeeeen vi skulle ju packa den där väskan som vi sa då va. 

Jag började med att igår skriva en oändligt lång lista och konstaterade att allt det kommer ju inte att få plats! Jag vet hur det är i vanliga fall när toalett-delen av min packning tar upp halva utrymmet och så kommer det ju vara nu med... Barnmorskan har sagt att man inte ska packa för mycket men enligt alla "tips och goda råd" på internet måste man ju ha med sig halva hemmet och halva apoteket och halva allt-som-man-ännu-inte-köpt-eller-ens-trodde-sig-behöva, exempelvis Dextrosol, Resord, Lypsyl och såna grejer. För att inte tala om att bestämma vilket godis man ska ha med och ett gäng flarrer julmujst måste ju också med för det bara skaaaaa jag ha! 

Nåväl, en del i att packa BB-väskan är ju att tömma kameror och filmkameror. Filmkameran har vi aldrig tömt och den innehåller 32GB(!) film, så det i sig är ju ett litet projekt. Vi har nu sparat dom på min externa hårddisk och håller nu på att spara dom till min dator. Sedan ska vi även spara dom till hans dator för annars vägrar jag tömma kameran. Den innehåller nämligen mycket värdefulla minnen. Vi började filma dagen innan första sprutan på andra IVF:en och sedan filmade vi tills minneskortet sa stop, vilket det gjorde kanske en månad senare, så sedan dess har vi tyvärr inte filmat. Men nu jävlar ska det filmas igen! 

Vi har inte vågat titta på klippet från den morgonen när vi testade, men nu gjorde vi det. Jag blev nästan lika nervös som jag var då och all ångest och rädsla kom tillbaka. Jag ville klappa honom på huvudet och berätta att det skulle bli ett bra resultat och ge hon den nervösa en lång och varm kram. Det tog verkligen lång tid innan någon av oss vågade vända på testet och när vi gjorde det började vi båda två att gråta, såväl på film som i verkligheten. Så fint. Sådan glädje. Så jäkla fantastiskt... Pyret! "Jaa, 4 veckor..." sa han. 4 veckor! Det är nästan ogreppbart nu när hon är 37 veckor. 37 veckor stor och när som helst på väg ut!

Jag längtar mer än någonsin!

Kommentarer
Postat av: moi

min kompis som har haft tre förlossningar sa när jag frågade att listorna på nätet kan man skita i. och om det är något man aldrig kommer att vilja ha med sig så är det kortleken för han hade aldrig varit mindre sugen på att spela kort än just vid det här tillfället.



det som var viktigast sa hon, var mjukt toapapper mjuka kläder, handkräm för man springer och tvättar händerna som en galning bebisgrejer och mobilladdare + kamera, resten löser sig, det finns ju pressbyrå och sånt på sjukhusen :) Spännande att se vad du säger om listorna i efterhand!

2011-12-12 @ 21:42:14
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Ja, alltså kortlek och diverse underhållning för förlossningen har vi redan ratat helt, däremot verkar det ju jääkligt tråkigt med BB/eftervård så då tänker vi att en dator med lite serier på kanske är najs.



Toapapper är faktiskt packat :) Men varför tvättar man händerna mer än vanligt?

2011-12-12 @ 23:32:55
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: ruht.

Ååå så fint det där med att ni har filmat en massa, och att ni filmade eran reaktion när ni kollade på gravtestet <3.

Angående packa väskan så känner jag att jag typ borde göra det redan nu, men det känns ändå liiite väl tidigt - för er är det dock hög tid juh! Hoho, bara strax över tjugo dagar kvar. Lovely!

[Och det ni missar att ta med er är det bara att be släkten/kompisarna att ta med sig, om dom vill komma o säga hej på bb].

<3

2011-12-13 @ 07:56:20
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Oj jag skulle få packningsvansinne, jag som inte ens kan åka bort öer dagen utan en stor väska med det nödvändigaste. Hoppas det går att klämma ner allt ni vill ha med i väskorna :)



Tänk att det bara är fyra veckor kvar! Så stort, så fint <3

Kramar <3

2011-12-13 @ 08:13:44
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Orättvisan.

Ruht: Hähä, bara det att ingen får komma och hälsa på på BB här! :) Men å andra sidan har vi bara tjugo minuters gångväg hem :)



EVL: Jag är likadan, herreminje, jag vet inte hur vi ska få plats!



Kramar på er! <3 Och glad Lucia!

2011-12-13 @ 08:39:30
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Mrs L

Nu har jag återigen lusläst din blogg från början till slut. jag vet egentligen inte varför jag gör så, men på något sett så ger din historia mig hopp. Det känns så enkelt att relatera till när man går på samma klinik och har gått i samma korridorer.



Stor kram

2011-12-13 @ 09:25:35
URL: http://inteutanf.blogg.se/
Postat av: Heléne

Jag skyller på hormonerna som vanligt, för här sitter jag och gråter över hur fantastiskt härligt det är att ni är så svindlande nära nu. All lycka!

2011-12-13 @ 10:45:36
URL: http://helenetroedsson.wordpress.com
Postat av: Elin

Jag har packat 2 väskor, en till förlossningen och en till BB. Den till BB lämnar vi väl dold i bilen så kan maken bara hämta in den när vi flyttar. det vi glömmer eller väljer bort pga platsbrist men kommer på att vi vill ha får han väl åka hem och hämta om det är viktigt;)

2011-12-13 @ 14:04:34
URL: http://eileenclothes.blogspot.com
Postat av: moi

jag tror att min kompis menar att man tvättar händerna oftare än vanligt för man är rädd om bebisen, så att den inte får baciller och så, men JAG vet ju inte med säkerhet att det är så ;)

2011-12-13 @ 16:00:08
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Mrs L: Men så himla fint! <3 Jag förstår verkligen hur du menar! Jag håller mina tummar för och hoppas att det fungerar på första försöket för er!



Heléne: Vad fin du är! <3 Det ÄR fantastiskt! Tack!



Elin: Det var en bra idé men så kan inte vi göra för vi har ingen bil! :) Och det är ju preciiis för långt för att han ska gå hemom och hämta den. Det får nog bli en rullväska för oss - ooops! ;)



moi: Tänkte att det var något sådant, jag är ganska noga med det i vanliga fall så jag kan undra hur det blir nu, hehe. :)



Kramar på er fina ni!

2011-12-13 @ 20:33:21
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0