Profylax.

Vi lånade en profylax-DVD av några kompisar eftersom Profylaxkurserna i Malme var uppbokade ända till mitten av januari sist jag kollade och då räknar jag kallt med att vara mamma. Hur det nu var så kollade vi på den ikväll och för att verkligen, veeeeerkligen förstå hur det kunde kännas så skulle man göra en övning där han skulle nypa mig i låret samtidigt som jag andades sådär. Det gick väl sådär. För man skulle först kolla när det gjorde ont och då skulle jag säga "aj" så det gjorde jag. Sen vågade han inte ta i så hårt någon mer gång, och absoluuuut inte hårdare, så man kan väl säga att mina värkar i det här övningsstadiet varit ganska milda. Haha! Stackarn. Sen pratade vi lite om hur nervös och hysterisk han kanske kommer att bli och att det kanske blir jag som sitter där och säger åt honom att andas istället. Vi får se. Han var bra på att säga "Glöm inte att andas!" både under sprutperiod och äggplock i alla fall så det ska nog gå nu med. (

Bara han får lov att panika lite först.)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vi övad åxå igår men det gick så där...försökte med tusen nålar på armen men mina armar är så vätskefyllda så hans händer nåde inte riktigt runt och inte gjorde det ont heller, sen provade vi på låret och det kittlades men vi lyckades kanske öva 2 "värkar" iaf. Får bli ny omgång i kväll, övning ger färdighet:)

2011-12-06 @ 13:06:17
URL: http://eileenclothes.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

Det kommer nog att gå galant :) Panika kan han göra innan ni kommer in på sjukhuset så är han nog lugnare när det väl är dags. Tänk att det är dags för er snart <3

Kram <3

2011-12-07 @ 09:04:01
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0