Ruvardag 2.

Idag är det ruvardag 2 och idag är en sådan där ledsen dag när man tror att allt kommer att gå åt skogen och att det kommer att vara ens eget fel. Ni som är eller har varit i svängen vet säkert hur det känns. Jag ska jobba imorgon och att jobba imorgon betyder tunga lyft och stress och jag har läst mig till att imorgon är dagen då det "ska" fästa och nu kommer allt att gå åt helvete och det är mitt fel. Det spelar ingen roll hur mycket jag googlar för ingenstans står det att det är ok att stå upp och jobba åtta timmar i sträck. Varför står inte det?

Jag önskar att jag aldrig mer behöver gå igenom det här. All de här hormonerna gör mig heldeppig. Även fast det är hemskt att säga önskar jag att han kunde gå igenom det här istället för mig för jag tycker att det är hemskt. Men samtidigt vet jag inte om jag skulle vara lika bra på att trösta en som är så liten och ledsen som jag. Det är väl lika bra att det är på det här hållet men åh vad jag önskar att jag aldrig ska behöva göra det här igen. (Omöjligt om man vill ha barn eller syskon och det vill man ju.)

Jag önskarochhoppasochönskarochhoppas att den ska ha överlevt där inne och delat på sig som den ska och imorgon ska den kläckas och gosa in sig fastän att jag ska stå upp och jobba och stressa och lyfta och vara ledsen på samma gång.

Som grädde på moset har jag så ont i magen av jagvetintevad om det är äggstockarna eller luft eller annat men ont gör det och svullen är jag. Har så ont och är så svullen att jag går framåtlutad och sträcker jag på ryggen ser det ut som att jag är gravid i femte månaden, på riktigt.
Blä!

Kommentarer
Postat av: Icka

Men du , sjukskriv dej?!..bara imorgon just för att du vet att det ska fästa? det finns ju inget viktigare än det här! Du o pricken inni ä viktigast! O är du som mej som är helt omöjlig på att sjukskriva sej så försök ändå. Men om du inte kan så tänk såhär, är du van vid ditt jobb är det ju inte alls lika illa att lyfta tungt o stressa som ngn ovan?

Ta en dag i taget o ja vet precis hur pissigt det är med alla hormoner o orättvist som fan är det med. Men vi pallar för vi måste o vi är starka!

Kram på dej

2011-02-14 @ 21:49:51
URL: http://ickans.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Ja jag kan ju inte sjukskriva mig eftersom jag blev inringd till mitt extrajobb. :( Kunde inte säga nej eftersom jag sagt nej/bytt bort alla pass pga IVF:en hittills och jag var den enda som kunde jobba. Usch... Men tack för peppen! Ska försöka ta det lugnt och tänka att det är bra för blodcirkulationen att röra på sig.



Kram!

2011-02-14 @ 22:04:22
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: ruht.

1. Jag skulle tippa på gaser eller ont från ET'n - det är ju faktiskt någon som har rotat runt där inne, så det är ju inte konstigt att du har ont!..



2. Google är bajs. I alla fall när man är i den sitsen som vi är i.. Google kan vara ens bästa vän med all info den ger oss, men ofta är Google fienden. Så försök att inte googla!



3. Jag tror plutten hittar ett sätt att fästa ändå, trots tunga lyft och 8 timmars jobb. Är rätt så säker på att den trivs där!!

[Jag är utbildad undersköterska, massör, och teaterledare men har hamnat i en kontorsvarubutik av nån anledning, dvs tunga lyft och stress]..

Så vi får helt enkelt hoppas på att dom trivs i en miljö där det händer mycket :].



Lugn!

Kram!

2011-02-14 @ 22:08:10
URL: http://www.labbstorken.blogspot.com/
Postat av: Linda

Känner igen det där.. att man tänker att allt är ens eget fel. Igår hade jag planeringsdag o möte på jobbet, o glömde ta eftermiddagsvagitorien så jag tog den nån timme för sent. Panik!

Men det är en alldeles för stor press att sätta på sig själv..att man måste göra allt korrekt för att embryot ska fästa. Jag brukar tänka på anorektiska knarkare som minnsan kan bli gravida o får foster som hänger sig kvar i nio månader. Hur mkt gör det då om du jobbar o utför lite tunga lyft?! Nog inte så mkt...! All lycka till er o var snäll mot dig själv under processen!

2011-02-15 @ 17:20:26
Postat av: Uma

Kände likadant flera dagar efter Äp och återföringen. Gick som en gammal tant. Men det gick över.

Ruva lugnt ;)

2011-02-15 @ 19:46:42
URL: http://umamma2011.blogspot.com/
Postat av: Orättvisan.

Finaste ni! Finns väl ingen bättre tröst efter en deppig dag! <3



Jag brukar också tänka på anorektiska knarkare som får barn för att trösta mig själv!



Sen märkte jag att jag nog tog det lugnare på jobbet än vad jag har gjort här hemma, med skillnaden att jag sitter ner mer här hemma! :)



Går fortfarande som om jag är gammal tant/väldigt gravid kvinna dock, jag hoppas att det går över snart! :)



Kram på er! Nu ska jag skita i google och botanisera bland bloggar istället! :)

2011-02-15 @ 19:55:16
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: Baltazaar Admin

Ville bara skicka en styrkekram... hoppas du kan tänka positivt och få in lite av männens "vänta och se" (ggrrrrr) ^^

2011-02-15 @ 22:12:36
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Lina

svar: Tradera :) http://www.tradera.com/Pinupa-Lampa-m-rockabilly-tyg-50-60-tal-urlacker--auktion_341180_127560771

2011-02-15 @ 22:44:32
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Orättvisan.

Tack! :)

2011-02-15 @ 23:19:13
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0