Mamma är lik sin mamma.

Ibland när jag sitter och funderar på vem jag är, vilka personlighetsdrag jag har och vad som gör mig till mig, kommer jag fram till att jag är precis som min mamma. Vi har samma personlighetsdrag och beter oss precis likadant. Det kan hända att hon har något stabilare humör än vad jag har men annars är vi precis lika. Det är klart att jag har intressen och egenskaper som gör mig till mig och som skiljer mig från henne, men de stora grunddragen i personlighet i fråga om hur vi beter oss, hur vi reagerar på olika saker, vad vi säger i vissa specifika situationer och så vidare är i princip desamma. 

Och då undrar jag hur det kunde bli såhär. Om det alltid är så att man oavsett om man gör någon form av revolt eller liknande mot sina föräldrar blir formad av dem så i den milda grad att man är deras kopior? Att det kanske är så godhet eller ondska sprids vidare i världen? 

Och framförallt så undrar jag om det kommer att bli så att mitt barn blir en kopia av mig? Som är en kopia av min mamma. Som är en kopia av sin mamma. Som är en kopia av sin mamma. Och så vidare i all evighet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ajabaja, för den senaste kommentaren i min blogg! ;) Det fick ju snålvattnet att rinna.

Jag tar gärna recept på din goda tårta.



Kram och kärlek

2011-06-30 @ 20:25:10
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: ettvanligtliv

Jag inser ockå att jag blir mer och mer lik min mamma. Ofta är det roligt men ibland är det med fasa jag upptäcker något jobbigt drag som jag "ärvt". Jag tror att det är pga av det, att vi är så lika, som vi så ofta går varandra på nerverna :)



Det är ju en fin tanke att bebben i magen ska bli lika dig. Du verkar ju vara en toppentjej :)

Kram

2011-07-01 @ 09:37:36
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0