...

Återigen på tillfällig uppkoppling. Har fortfarande inte teve, internet, tvättstuga, hiss eller varmvatten. Tidigast imorgon kväll får vi åtminstone varmvatten. Om allt funkar som det ska vill säga, och det brukar det ju oftast inte. 

Om nätterna sover jag oroligt om jag sover alls. Börjar tro att all skit kommer inpå mig nu, inte bara att jag börjar inse vilket jävla skithål jag har bott i i fem år, utan även oro och ångest över mamma och farmor och allt det där andra som skall hinnas med emellan som kallas livet. Om kvällarna är jag rädd och orolig och han får inte lämna min sida. Lyssnar på ljud från huset, undrar om det inte luktar bränt igen? Igår kväll grät jag mig till sömns i hans famn över livets jävlighet. Har ångest över att vi sprang ut i ett rökfyllt trapphus. Vi gjorde fel. Vi skulle stannat inne. Vi kunde dött, helt enkelt. I vårt nya hus som vi ska flytta i sitter ett anslag i entrén där det står: "Brinner det i övriga fastigheten - stanna i din lägenhet! Gå ALDRIG ut i ett rökfyllt trapphus!"

Jag har fått en släng av posttraumatisk stress tror jag minsann.

Kommentarer
Postat av: Mrs L

Hej orättvisan!

Tusen tack för din fina komentar i min blogg.

Särskillt den sista raden värmde extra :-)



Kram

2011-10-06 @ 08:33:47
URL: http://inteutanf.blogg.se/
Postat av: langtarefterliten

Men du vännen. Stackars dig. Du måste ju bearbeta detta låter det som. Kan inte gå runt med ångest. :( Men vad underbart att ni snart ska flytta nu! Och till ett bra boende med bra lappar, ni kommer aldrig irra ut i ett rökfyllt trapphus igen!

Men varför saknar ni allt det där när ni inte ens flyttat ännu? (internet, varmvatten..?) Ta hand om dig tjejen ♥ KRAMAR

2011-10-06 @ 09:56:56
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/
Postat av: Cecilia summerar

Fina Orättvisan - inte underligt om det som har varit tufft kommer ikapp. Vilken läskig upplevelse ni verkar ha varit med om. Sånt kan ju absolut sätta spår som är svåra att hantera. Och all denna tid med barnalängtan dessutom.

Har du funderat på att ta hjälp av nån kurator eller så? Kanske det med några samtal går att hitta styrfart igen så att du hittar kraft och glädje tills ert lillhjärta kommer? Önskar verkligen det.

Stora kramar från Cecilia (med ny bloggplats)

2011-10-06 @ 11:34:54
URL: http://cecilia.ekhemmanet.se/
Postat av: Orättvisan.

Det var så lite så Mrs L! :)



Längtarefterliten: Det var någon stor elcentral i huset som också brann upp så därför saknar vi alla sådana "bekvämligheter". :(



Cecilia: Njae, jag är lite skeptisk eftersom det ju är så svårt att hitta någon sådan att prata med. Det är ju tillräckligt svårt att få prata med någon i barnlöshetskarusellen även om de påstår att det finns en kurator där och att lägga tid och energi på att hitta någon att prata med nu... Ja, det finns helt enkelt inte. :(



Kramar på er fina ni! <3

2011-10-06 @ 17:07:29
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: langtarefterliten

Jahaa.. jag förstod inte att det var så nyligen det hade brunnit... fick för mig att det var några äldre minnen som hade duktit upp... usch då!!! =/

Hoppas att ni får en fin helg trotts allt. Kram

2011-10-07 @ 23:10:52
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/
Postat av: Mamma

Mmm. Undrar vem du har har dina rötter ifrån? Prata med kurator, eller någon? Du ska nog inte lyssna på din mor i sådana lägen, utan någon som kanske har "riktiga" erfarenheter. Lägg nu inte min börda på dina axlar, utan låt mig glädjas åt lillan och det som kommer sedan.T.ex ert giftermål när du fyller trettio. Och sommaren som kommer. (Även om man inte ska börja meningen med "och") Älskar dig!

2011-10-07 @ 23:17:36
Postat av: Orättvisan.

Älskar dig världens bästa mamma! <3

2011-10-08 @ 19:01:21
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0