Nattfanskap.

Det blir mycket svordomar nu...

Det känns som att nätterna nuförtiden tävlar med varandra om vem som kan vara jävligast. Inatt tog nog priset hittills även om de tidigare nätterna denna veckan med influensa och foglossning i kombination inte heller gjort dåligt ifrån sig på jävlighetsfronten. 

Jag somnar sittande för att kunna andas och för att det gör minst ont i fogarna. Sen vaknar jag av kli i halsen, rinnande näsa, ömmande höfter och varenda vändning känns som ett berg att ta sig över. Jag - ett berg. Inatt vaknade jag som sagt tusen gånger och en gång vaknade jag av att han gav mig en puss på kinden.

Jag: "Vad gör du?"
Han: "Jag går och lägger mig på soffan."
Jag: "Varför?!"
Han: "För att du... andas!"

Jag hade alltså andats och stönat och stånkat och snarkat och haft mig så mycket att han inte kunde sova kvar i sängen. Tio minuter senare hade jag hunnit somna om, drömma en mardröm, vaknat i panik och vankat ut i vardagsrummet och bett honom komma tillbaka in i sängen. Annars kan jag inte somna om igen. Efter det vaknade jag bland annat av att grannarna hade sex, varför har folk sex på så konstiga tider? Jag skulle aldrig vilja ha sex klockan fem på morgonen! Sen vaknade jag av en stor smäll, var helt säker på att en bomb gått av någonstans, låg och lyssnade men det enda jag hörde var grannarnas marchövningar så till slut slöt jag mig till att det förmodligen var dom som hade tappat något mycket tungt i golvet. Efter det vaknade jag ett par gånger till, konstaterade att det var för tidigt för att gå upp, facebookade lite och somnade till slut utmattad och sov till elva.

Pust.

Kommentarer
Postat av: Anna

Den där nattsömnen är ett minne blott. Det går inte att ligga bekvämt, man kan vakna av att man tror man ska kräkas men det är "bara" halsbränna som gör att man svettas kopiöst, det är varmt, det gör ont i höfterna, det gör ont i benen och man är konstant kissnödig.

Det är ju ljuvligt att vara gravid ;-)



Lika bra att vi vänjer oss. Snart är bebisarna här och vi lär sova ännu mindre :-D



Kram

2011-10-26 @ 15:57:13
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Emalda

Oj lilla gumman! Jag säger bara en sak: Öronproppar is da shit! Jag skulle inte sova en blund utan dem, jag svär...

2011-10-26 @ 16:14:21
URL: http://plussaplease.wordpress.com/
Postat av: Lina

Stackars darling :( jag sov bra t.om som höggravid så jag hade en lyx graviditet förra gången. Fick ju inte ens foglossningar förrän sista veckorna.



Vem fan orkar ha sex kl 5 på morgonen!!?? Då sover jag som bäst haha.



Ja han var ju en riktig snygging zombien :) har sett honom i massa reportage och på en mässa en gång men tänkte inte på hur han egentligen ser ut för tatueringarna stör tycker jag. Är nog första gången jag tycker att tatueringar stör :P



Hoppas du får sova snart <3 kraaam!

2011-10-26 @ 21:42:55
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0