Om Narnia.

Igår när jag satt och läste en blogg om ett misslyckat IVF-försök och försökte författa en tröstande kommentar så kom han in i rummet och jag suckade och sa att "Åh, jag blir så himla ledsen när folk försöker och försöker och försöker och så går det inte!" Och så sa han "Men varför läser du det? Du måste sluta läsa om sånt." och jag svarade att "Nej det tänker jag inte för jag gör det för att jag måste! Vi måste trösta och stötta varandra för det är bara vi som vet!"

Lite senare på kvällen tittade vi på Barn till varje pris? och så nämnde singeltjejen Matilda att "någon" hade skrivit ett inlägg som hette "Vi är alla vänliga grannar i Narnia" som handlade om hur vi stöttar varandra och tröstar och ger kärlek och näring här i bloggvärlden och jag klämde hans hand och han tittade på mig och log och förstod att det var så jag menade. 

Jag hade tänkt skriva om det redan där, men så ikväll får jag veta att det är ju EttVanligtLiv som skrivit inlägget och hon länkar själv till det i sin blogg idag. Bra skrivet! Både om gemenskapen mellan oss och svårigheten för andra att förstå. 

Kärlek i bloggvärlden! 



Kommentarer
Postat av: ettvanligtliv

Tack vännen så fint skrivet <3 Kramar

2011-10-19 @ 16:30:55
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Emalda

Ja, jag är fortfarande människa för att jag kan skriva av mig på bloggen :) Och få fina stöttande kommentarer som av dig Orättvisan! Det betyder så mycket. Tack för att du finns. Piraten och din kille är lyckligt lottade! Kram!

2011-10-19 @ 16:51:17
URL: http://plussaplease.wordpress.com/
Postat av: Cecilia summerar

Ja, så fint det var! Jag blev alldeles tårögd när Matilda nämnde det inlägget som jag också mindes så väl.

Kram på dig - jag fattar inte riktigt hur snabbt tiden har gått. Vecka 30! Fantastiskt!

2011-10-20 @ 22:31:20
URL: http://cecilia.ekhemmanet.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0