Lyckoelefanterna.

Saker som vi köpt/införskaffat del 2. 



När jag var liten hade min mamma ett antal små, små elefanter i olika material. Jag kommer ihåg att en var uthuggd i någon sten och en annan gjord i någon metall. Eller så var den i metall den jag gav till dig någon jul? Du hade i alla fall två som jag minns. När jag frågade mamma vad det var så sa hon att det var hennes lyckoelefanter. Själv hade jag en liten åsna i tyg (från Chile tror jag, eller Sjönevads marknad) som jag sa var min lyckoelefant. Jag trodde att lyckoelefanter, det var någonting man skulle ha! En amulett för framtida lycka! 

När vi så påbörjade vår andra IVF/ICSI fick jag syn på den här på Indiska. Jag har alltid velat ha någon av deras fina mobiler, fast jag har alltid tyckt att de är för dyra, men så den här dagen kände jag att det är klart att Pyret ska ha Lyckoelefanter! Det är tre stycken på, en för mig, en för honom och en för Pyret. Men framförallt köpte jag den för att Pyret skulle komma till oss. Jag tog först den här, sen upptäckte jag att den var lite trasig i hänget så jag hängde tillbaka den och tog en annan. Som inte kändes rätt. Så jag hängde tillbaka den hela och köpte den här. Den rätta.

De fulländade lyckoelefanterna. Som från och med nu även är min mammas. Igår fick jag veta att hon har en tumör i bröstet. Det blir operation och hela baletten och jag tänker att det här går bra. Det måste det göra. Min mamma är min sol i universum och utan henne skulle jag dö. Jag har fått absolut google-förbud och för en gångs skull tänker jag följa den rekommendationen. Jag vill varken läsa bra eller dåliga historier. Jag vill kunna känna tillförlit till det jag känner och det är att det kommer att gå bra det här, det känner jag på mig. Dessutom har hon lovat mig att leva tills hon blir nittio. Du sa att det var nittiofem mamma, men nittio är ok. Fast nittiofem går också bra förstås! Jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: ruht

Måste jag ens skriva att jag sitter och bölar i skrivande stund? .. Ne, trodde inte det va.



<3 till er, och din till mamma!!

Och det här med lyckoelefanter, ja hur var det nu mer att härmas - jag är uppvuxen med samma teori från min mamma, elefanter är lycka, bara det att mamma målade lyckoelefanter på duk istället för att ha såna i prydnadsform & mina absoluta favoritörhängen är just ett par elefanter som jag fått av min mamma - i samband med att vi började Ivf'en..



KRAAM!!

2011-09-16 @ 11:06:57
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: Emalda

Jag tror också mycket på lyckobärande symboler och ting att hämta kraft ur. Jag tänker på er! All kärlek till dig och din mamma

2011-09-16 @ 11:35:07
URL: http://plussaplease.wordpress.com/
Postat av: baltazaar

Vilka fina elefanter <3 Hoppas det går bra för din mamma!!

2011-09-16 @ 14:52:12
URL: http://baltazaar.blogg.se/
Postat av: Mette

Åh, jag vill också ha lyckoelefanter! Det är bara för mig att åka till affären...

Jag håller tummarna att allt går bra för din mamma. Och hon har ju faktiskt lovat dig att bli gammal! :)



En stor varm kram till dig

<3<3<3

2011-09-16 @ 16:19:53
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: Lina

Håller tummarna att allt går bra för din mamma <3

kraaaam

2011-09-17 @ 07:27:26
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: langtarefterliten.blogg.se

Vika fina lyckoelefanter ♥

Hoppas verkligen att det kommer gå bra för din mamma!!! Kära vän. Dom är grymma på att besegra den sjukdomen idag! Stor stor varm bamsekram! ♥

2011-09-17 @ 11:31:45
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/
Postat av: Cecilia summerar

Åh... Jag får ont i magen över att ni ska behöva drabbas av den här oron mitt i lyckan. (Påminns om hur det var för egen del. På liknande sätt. Oro för en förälder och lycka över ett väntat barn)

Önskar och ber att det ska gå bra. Oj så mycket kunskap det finns om bröstcancer. Alla dessa mammor som funnits med och sjuknat in bakåt i tiden ska nu hjälpa din mamma att få den bästa tänkbara vården tills hon blir mormor.

Kram!

Postat av: Orättvisan.

Tack så mycket kära fina ni för allt stöd och all kärlek, det värmer och tröstar så mycket! <3!

2011-09-19 @ 18:42:53
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0