Nedräkning...

Som ni ser...

<----------

... är det nu bara 100 dagar kvar till beräknad födsel! Nedräkningen kan börja! Imorgon kör vi tvåsiffrigt! 

Barnmorskan idag gick bra. Hjärtat slog fint mellan 140 och 150 slag per minut. Magen var 25 cm, preciiiiiis ovanför snittet och jag har redan gått upp 8-9 kilo. Hjälp! Fast barnmorskan tyckte inte att det var något problem. Efteråt köpte jag andra järntabletter (eftersom mitt järnvärde var lite lågt), katrinplommon (eftersom katrinplommonjuice inte gör susen enligt barnmorskan), sötmandel (som tydligen ska hjälpa mot halsbrännan eftersom Novalucol slår ut effekten av järnet och jag tar järnet på kvällen och på kvällen är halsbrännan som värst) och ett styck rosa band (såklart). 

Angående mamma hjälpte det inte att jag hade mina turtrosor idag istället, beskedet hon fick var ändå att de hade varit tvungen att ta portvaktskörteln plus ett par till. Nu dröjer det flera veckor innan vi får ytterligare besked och ni liksom jag vet hur väntan är. En berg och dalbana av hopp och förvivlan. Men jag har läst på ganska mycket om det här så jag känner mig hoppfull och fokuserad, önskar jag kunde överföra mitt målinriktade fokus på mamma, för det kommer nog trots allt bli en tuff period med strålbehandling och allt. Det positiva med strålbehandling (som det hade blivit i vilket fall) är att vi barn i skåne med familjer får ha henne här! Om de inte skickar henne till götlabörg förstås.

Kommentarer
Postat av: ruht

Wooho för tvåsiffrigt imorrn! [Och jag som har 150 dagar kvar tyckte att mitt kändes lite.. men ditt är ju iiiingenting!].



Hurra för att barnmorskebesöket gick bra & att dom är grymma på tips mot alla möjliga sorters krämpor o grejer!



Och ja.. Bra att hoppet är där det ska vara & att hon kanske får komma lite närmare er!

Jag fortsätter att tänka positivt och skicka dom tankarna vidare åt erat & hennes håll!

<3 <3 <3

2011-09-27 @ 15:56:55
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: ettvanligtliv

YEY! Härligt, grattis till 100 och snart tvåsiffrigt vännen <3

2011-09-27 @ 21:22:02
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Mette

Wiii, 100 dagar igår och idag tvåsiffrigt...GRATTIS!!!



Sänder dig massor med värmande kramar

<3 <3 <3

2011-09-28 @ 07:53:23
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/
Postat av: Elin

Tusen tack för att du bloggar om detta, många skratt och tårar om vartannat, och massor med igenkänning(heter det så?)! Grattis till graviditeten! Vi ska snart börja med vårt andra ICSI-försök. Kram!

2011-09-28 @ 18:15:06
Postat av: Orättvisan.

Tack så mycket Elin! Vilken fin komplimang! Stort lycka till på ICSI nr 2 som är The Shit, som du kanske förstått! ;)



Kramar!



Kramar på er andra också förstås! <3

2011-09-28 @ 18:52:03
URL: http://orattvisan.blogg.se/
Postat av: moi

Jag kommer från en familj med genetisk ärftlig bröstcancer (jag är dock inte bärare av genen själv)och har läst in mig en hel del på ämnet och det som kanske kan vara en liten tröst i detta (även om det ju inte är det alls egentligen det VET jag)hemska och svåra, är att ju äldre man är desto bättre prognos. Tydligen ska det vara så att om man är ung så är celldelningen snabb och så även för cancercellerna. Jag vågar inte säga om detta gäller för alla bröstcancerformer dock men jag vet att det är så för vissa.



kram

2011-09-29 @ 20:58:20
URL: http://jagstryperkatten.blogspot.com
Postat av: Orättvisan.

Tack fina fina Moi för din tröst! Kramar!

2011-09-29 @ 22:45:02
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0