Patetisk.

Jag har ett par trosor som är mina favorittrosor. Det är ett par vita bomullstrosor från Weekday. De är hur sköna och snygga som helst. Av en händelse kom det sig att jag hade på mig dessa trosor varje gång vi gjorde ett viktigt steg i början av den här IVF:en och så kom de alltså att bli mina lyckotrosor! Haha! Jag vet, det är så fånigt, men jag har haft dom på på första ultraljudet, inskrivningsultraljudet, KUB-ultraljudet och så senast på RUL:et och allt har ju gått så bra! Och nu har dealltså  legat i troslådan och väntat på nästa stora händelse som INTE är barnmorskebesöket imorgon utan som var mammas operation idag. Jag har planerat och planerat eftersom jag är sån, men eftersom jag numer också är helt graviditetsförvirrad (herregud, don't get me started) hade jag glömt bort att ta på mig dom. När jag kom på det för en timme sen, klockan tio i sju, och vi fortfarande inte hade hört något från mamma (och då hade jag redan tillsammans med resten av familjen hunnit jobba upp en ganska stor oro) blev jag helt hispig. Alltså jag menar heeeeeelt hispig! Började svära för mig själv - helvetesjävlaskitfaaaaaaaaansockså - och var tvungen att sätta mig i soffan och djupandas innan jag kunde lugna ner mig själv med att det troligtvis inte spelar någon som helst roll vilka trosor jag har på mig. Tjugo minuter senare ringde mamma! Hon lever! Jag blev så lättad att jag började gråta. Såklart. Ungefär som när jag ringde mamma för att berätta att jag var gravid och hon sa: "Men varför GRÅTER du då?!" För att jag är så jäkla glad! Liksom. 

Läkarna verkar ha slutat för kvällen så vi får inte veta något om själva operationen förrän imorgon men vi tror och hoppas att de sluppit ta så många lymfkörtlar och jävlariminlåda om det är så ska jag fira med en alkoholfri öl!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad skönt att höra att allt gick bra med din mamma...trots att din gravidhjärna glömde sätta på sig trosorna :P



Kram!!!

2011-09-26 @ 22:43:53
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: ettvanligtliv

Jag känner igen mig i det där. Har också en massa tursaker och turritualer för mig :)

Så skönt att se att det gick bra för din mamma!

Kramar <3

2011-09-27 @ 08:11:33
URL: http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Ååå va skönt att allt gick bra utan tur trosorna...denna förvirrade gravidhjärna gör lite som den vill. Förstår vad du menar med alla ritualer, det är som innan man går in på planen för en viktig match, strumpor, skor mm ska sättas på i rätt ordning osv. Så funkar vi och IVF matchen där var många matcher som skulle vinnas innan vi var framme och ett par matcher har vi kvar men snart så..:) p.s. jag har åxå ritualer och turkläder...hihi d.s.

2011-09-27 @ 10:59:56
URL: http://eileenclothes.blogspot.com
Postat av: langtarefterliten

Åh vad skönt att det verkar ha gått bra. Håller verkligen verkligen tummarna för att läkarna ger er bra besked imorgon! Stor kram!!

2011-09-27 @ 14:01:40
URL: http://langtarefterliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0