Saker som vi köpt/införskaffat del 1.

Näe, om man skulle ta och påbörja en liten serie här i bloggen så att det händer något. Detta är alltså en del av det som jag tänkt på men som jag inte haft tid till/orkat ta tag i. Men nu så, en ledig lördag är allt som krävs för att få fart på bloggandet! 

I den här lilla följetongen kommer jag att i tur och ordning visa upp saker som vi införskaffat eller köpt till Pyret och berätta lite om dem. I del nummer ett kommer ni att få möta Nyckelpigan. 


(Lägg märke till att bilden är tagen lite från sidan för att ni ska få slippa se min lördagsmorgonfrisyr och mitt vackra osminkade anlete reflekteras i glaset.) 

Detta är den allra allra första saken vi införskaffade till Pyret.

Den här Nyckelpigan har hängt ovanför min säng så länge jag kan minnas. Ovanför min första säng i mammas och pappas rum, ovanför min säng i mitt allra första egna rum, ovanför sängen i mitt tonårsrum och bredvid sängen i rummet i nya huset som jag bodde i ungefär ett halvår innan jag flyttade hemifrån 19 år gammal. Och där har den hängt.

Ungefär tills när vi var hemma hos mamma och pappa någon gång precis efter att både jag och han fått den där uppenbarelsen om att det var just Pyret som skulle komma till oss. Den som jag berättat om här. Då när vi var där hemma och jag fick syn på den här tavlan för kanske miljonte gången under min livstid så sa jag att "Den här ska vi ta hem till Pyret! Den ska alltid hänga ovanför Pyret!" Och så tog vi hem den och hängde upp den ovanför huvudändan av vår säng och han sa ganska ofta att Pyret skulle komma flygande till oss från tavlan och in i magen. Det var hoppfullt och trösterrikt och ett ljus i mörkret där i början av april 2011.

Och ni vet ju vem som bor i magen nu! :)

Jag vet egentligen inte särskilt mycket om tavlan. Den har ingen historia förutom den jag just berättat. Vem jag fått den av, var den kommer från och så vidare, det vet jag inte. Mamma, du kanske kan berätta mer?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi har tänkt och tänkt, men varken pappa eller jag kan komma ihåg var den kommer i från. Det hade ju varit roligt att ge den en historia, men, tyvärr.

2011-09-12 @ 09:32:40
Postat av: Orättvisan.

Äh! Då får vi skapa vår egen historia! :)

2011-09-12 @ 10:38:52
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0