Vecka 25 (24+0)

Idag är vi i vecka 25 banne mig! Enligt IVF:en då. Enligt ultraljudet och sjukvården är vi i vecka 25 imorgon. Men vi gör själva lite som vi vill och har sedan början haft som tradition att på kvällarna ligga och läsa alla appar och allt som går att hitta på internet om den aktuella veckan. Och fylla i Gravidboken såklart! 

Jag är en dålig bloggare just nu. Har för mycket att tänka på och för mycket studier. Han tyckte att jag kanske borde dra ner på studierna. Att inte plugga 200% (som det råkat bli) utan kanske bara 100%. Det låter vettigt, men det är inte realistiskt. Jag blir glad för att han tycker så och att han säger åt mig att ta det lugnt. Jag har börjat vila en och en halv timme mitt på dagen, är så jäkla trött, och igår när jag låg där utslagen på sängen sa han: "Jag tror att du ser ett stort vidunder framför dig och vidundret är Lunds Universitet och du är Sankt Göranna som måste döda draken." Gölligt, tyckte jag. Sankt Göranna. Jomen.

Kommentarer
Postat av: lilly

NAMNINSAMLING GÄLLANDE BESLUTSSTÖD FÖR KVINNOSJUKDOMEN ENDOMETRIOS!



Hej! Det är dags att läkarkåren börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att försäkringskassan börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att det ges ekonomiskt anslag till mer forskning.
Endo är inte lite mensvärk. Det går inte över med ”ett varmt bad”.
Sedan den 1 oktober 2007 finns rekommendationer, beslutsstöd kallat, för läkare och Försäkringskassans handläggare när det gäller sjukskrivning och sjukpenning. I dag finns det beslutstöd för ett hundratal diagnoser. Men för endometrios – den TREDJE vanligaste kvinnosjukdomen finns det inga direktiv.
Endometrios är en fruktansvärd sjukdom som måste få en riktig sjukdomsstämpel!
Vi vägrar att fortsätta lida i det tysta längre.
5-10% av alla kvinnor i Sverige har lidit i det tysta länge nog.
Nu höjer vi våra röster.



Skriv på du också.
Länk:
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?endometrios

2011-09-15 @ 15:45:09
Postat av: Anna

Hej,



såg att du också varit inne och kommenterat på Ebba von Sydows blogg. Fascinerande hur en liten kommentar kan generera så mycket känslor!



Kram

2011-09-16 @ 10:08:18
URL: http://playtheworld.wordpress.com
Postat av: Orättvisan.

Ja, jag tänkte att det var du som också hade kommenterat men jag kunde inte vara säker. Framförallt fascinerande hur mycket ilska det finns gentemot barnlösa. Jag är, precis som du skriver, tacksam över att ha varit här på den andra sidan. Det föder verkligen en större respekt mot människor.



Kramar.

2011-09-16 @ 10:35:56
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0